„Egy büdös fillért ne kapjanak a kormánytól” – Lázár János felháborodott a makói Continentalnál tervezett elbocsátások miatt

Legfontosabb

2021. október 20. – 20:22

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

„Egy külföldi vállalat ismét felháborító dolgot művelt Magyarországon, ráadásul a magyar adófizetők pénzéből” – mondja Lázár János egy Facebookon közzétett videóban. Lázár amiatt szólalt fel, hogy a választókerületéhez tartozó Makón a német Continental idén 200 embert küld el, jövőre pedig 300-at.

A vállalatot az elmúlt években a magyar kormány az adófizetők pénzéből „folyamatosan gigantikus támogatásban részesítette”, hogy fejlesszék a várost, és megmentsék a munkahelyeket – mondja Lázár. A fideszes politikus felháborítónak tartja, hogy „a magyar adófizetők bizalmával visszaélve, becsapva a kormányt, becsapták a makóiakat és becsapták a munkavállalóikat, amikor azt ígérték hogy felveszik az állami támogatást, megtartják a dolgozókat, és tovább építik a vállalatot”. Lázár állítása szerint ehhez képest „leépítik a céget, terrorizálják a munkavállalókat, fenyegetik folyamatosan az itt dolgozókat”.

Lázár a helyzet megoldása érdekében három dolgot kér a kormánytól:

  • A Continental csoport magyarországi cégei, fejlesztései és beruházásai „egy büdös fillért ne kapjanak a kormánytól, amíg nem tisztázódik, hogy elküldik-e az embereket, vagy megtartják őket.
  • A korábban nyújtott összes támogatást vizsgáltassa ki a kormány a Continentalnál és a hasonló cégeknél. Tisztázni kell, hogy vajon becsapták-e az államot.
  • Minden Continentalnál dolgozó elbocsátott ember kapjon támogatást és segítséget a kormányzattól, hogy új munkahelye lehessen. „Senkit nem hagyhatunk az út szélén, akit a Continental becsapott”.

A ContiTech makói üzeme a Continental magyarországi gyárainak egyike, ahol összesen 1600-an dolgoznak. Az üzemben gumiból, műanyagból, fémből és textilből készült termékeket, rendszereket és intelligens komponenseket állítanak elő a gépgyártás, a gyártóüzemek, a bányászat, a mezőgazdaság, az autóipar és egyéb fontos iparágak számára. A cég honlapján az olvasható, hogy a vállalat Csongrád megye legnagyobb munkáltatójává nőtte ki magát, és ma már minden ötödik Európában gyártott autóban Makón szerelt tömlők találhatóak.

Az elbocsátások előzménye volt, hogy Makón és Vácott felbontották a kollektív szerződést, februárban emiatt sztrájkot is szerveztek Makón, ezután közel 100 dolgozót küldtek el az üzemből. A Délmagyarnak az üzemvezető cáfolta, hogy megtorlásként küldték volna el a sztrájkolókat. Az igazgató szerint üzleti okai voltak az elbocsátásnak, mert az üzem már harmadik éve volt veszteséges, illetve a globális félvezetőhiány és az elektromos autók térnyerése áll a hátterében.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!