Az online vásárlás lett az új össznépi sport

2021. május 19. – 06:18

Másolás

Vágólapra másolva

Két év alatt hatról tizenkét százalékra nőtt a legalább hetente online vásárló magyarok aránya – írja az MTI a Reacty Digital ezerfős márciusi reprezentatív kutatása alapján.

A legtöbben elsősorban a kényelem és a házhoz szállítási lehetőség miatt vásárolnak az interneten. A kedvezőbb ár befolyásoló hatása az utóbbi években egyre csökken.

Az elmúlt egy évben leginkább

  • ruházati terméket (39 százalék),
  • háztartási gépeket (38 százalék),
  • egészségügyi termékeket (34 százalék),
  • mobiltelefonokat és kiegészítőket (33 százalék) vettek online.

A szolgáltatások közül

  • a különféle előfizetések (26 százalék),
  • a szállásfoglalás (26 százalék)
  • és a biztosítások (22 százalék) voltak a legnépszerűbbek.

Egy átlagos online vásárló három különböző felületről tájékozódik rendelés előtt, a vásárláskor a legfontosabb számukra a magyar nyelvű weboldal, a részletes termékleírás, a képek és az ár feltüntetése.

Biciklis futár Budapesten – Fotó: Telex/Rostás Bianka

Az elmúlt egy évben az online vásárlók negyedével fordult elő, hogy megrendeltek egy terméket, de végül elálltak a vásárlástól. Legtöbben minőségi kifogás miatt, vagy azért tették ezt, mert nem felelt meg elvárásuknak (24-24 százalék).

Az online vásárlók mintegy felével előfordult már, hogy azért nem rendelt meg valamit, mert nem talált számára megfelelő fizetési módot. A nem megfelelő szállítási módok miatt azonban kevesebben (40 százalék) álltak el a vásárlástól.

Az online vásárlók egyharmada már legalább egyszer, egyötödük pedig az elmúlt egy évben is rendelt már élelmiszert az interneten. Számukra a legfontosabb szempont a kiszállítás időpontjának megválasztása, emellett lényeges az ár is.

A koronavírus-járvány hatására tavaly jelentősen nőtt az inkább készpénzmentes fizetési módokat preferálók aránya. Akik legalább hetente vásárolnak online, azok átlag feletti mértékben ragaszkodnak a készpénzmentes fizetési módokhoz, míg a csak évente online rendelők az átlagnál jobban preferálják a készpénzt.

Megváltozott vásárlási szokásainkról korábban itt írtunk részletesen>>>