A teljes divatpiac forgalma ugyan visszaesett, de az online divatkereskedelem nagyot nőtt Magyarországon a Glami divatkereső beszámolója szerint.
A vezető divatwebáruházak kínálatát egy platformon összekötő Glami.hu keresőmotor jelentése szerint a koronavírus-járvány korlátozó intézkedései óriási lökést adtak az e-kereskedelemnek.
Az ágazatban működő webáruházak összforgalma – szemben a 14%-os előrejelzéssel – tavaly 40 százalékkal nőtt és elérte 240 milliárd forintot, áll a közleményben. Ezzel az e-kereskedelem jelenlegi részesedése a teljes divatpiacon 5,5 százalékot növekedett és jelenleg 17,5 százalékot tesz ki. A tendencia várhatóan a következő években sem fog változni, a közép és hosszútávú várakozások szerint a szegmens várható növekedése 2021-ben 21 százalék lesz (290 milliárd forintos értékkel), valamint az e-kereskedelem a teljes divatpiacon belüli részesedése 2023-ra elérheti 20 százalékot.
A jelentés szerinte a divatwebáruházak értékesítési görbéje pontosan követi a 2020-as világjárvány alakulását. Januárban a közelgő vírus miatti bizonytalanság következtében a rendelések csökkenése volt tapasztalható, majd az első korlátozások és a hagyományos üzletek bezárását követően az értékesítés jelentős növekedést mutatott. A nyár előtti intézkedések lazítása és a fizikai üzletek újranyitása, valamint a nyári szezon némi visszaesést hozott a webáruházak forgalmában, de a nyár végével újra megindult a növekedés, ami végül a novemberi leárazások, a black friday és karácsonyi ajándékvásárlási időszakban csúcsosodott ki.
Az otthoni munkavégzés a keresett termékekre is hatással volt, a blézereket és farmereket felváltották a kényelmes kötött nadrágok és melegítőfelsők.
A járvány miatt lemondott utazásoknak a fürdőruhák iránti kereslet látta a legnagyobb kárát – ez a kategória 31 százalékkal esett vissza.
Az alkalmi ruhák, körömcipők és táskák kategóriájában is jelentős volt a csökkenés.