Fizetett hirdetésben kerestek DPK-tagokat Orbán Viktor szegedi gyűlésére

Fizetett hirdetésben kerestek DPK-tagokat Orbán Viktor szegedi gyűlésére
Résztvevők érkeznek a DKP kecskeméti rendezvényére 2025. december 6-én – Fotó: Hevesi-Szabó Lujza / Telex

Jövő szombaton Szegeden zárul Orbán Viktor idei háborúellenes roadshowja. Az év legnagyobb háborúellenes gyűléseként hirdetik Facebookon a digitális polgári körök december 20-i rendezvényét, ahol a miniszterelnökkel tart Lázárinfót Lázár János, és Áder János volt köztársasági elnök mond beszédet.

A Meta Ad Library adatai szerint december 3. és december 11. között több mint 40 fizetett hirdetéssel toboroztak résztvevőket a Fidesz szegedi kampányrendezvényére a Digitális Polgári Kör Facebook-oldalán. A hirdetéseket nem a párt, hanem a DPK mögött álló cég, a Digitális Demokráciafejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft. fizette. Mindez azért is érdekes, mert a Meta betiltotta a politikai hirdetéseket az Európai Unióban, és október 6-a óta elvileg nem lehetne társadalmi, választási és politikai témájú hirdetéseket közzétenni. A DPK fizetett posztjai mégis átmentek a szűrőn, és összességében több százezer emberhez jutottak el. A hirdetések egy részét az ország egész területére célozták, de van olyan, amit Szeged mellett Aradra és Temesvárra.

Nagyon úgy tűnik, hogy az intenzív reklámozással se sikerült még megtölteni a 8 ezer fős szegedi Pick Arénát. A DPK honlapján cikkünk megjelenésekor még nyitott a regisztrációs felület a digitális polgári körök tagjainak, és Orbán Viktor csütörtöki Facebook-posztja szerint még mindig várják a jelentkezőket a jövő szombati eseményre. Az elmúlt hetekben rendre azt hangoztatták a DPK győri, nyíregyházi és kecskeméti gyűlésén, hogy akkora az érdeklődés, hogy sokan be se fértek a helyszínre. A korábbi rendezvényeknél nem láttuk nyomát fizetett hirdetésnek.

Megkérdeztük a Digitális Demokráciafejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft.-t, hogy miért volt szükség a szegedi esemény Facebook-hirdetésére, és mi az oka, hogy eddig nem sikerült megtölteni a Pick Arénát. Kíváncsiak voltunk, hogy milyen forrásból és összesen mennyi pénzből fizették a reklámot, és rákérdeztünk arra is, hogy szerintük ez miért nem számít közéleti hirdetésnek.

Választ nem kaptunk, de csütörtök délelőttre leállították az összes hirdetést.

Orbán Viktor júliusban Tusnádfürdőn hirdette meg a digitális polgári köröket azoknak, akiknek nem való „a tiszás digitális agresszió ellen” indított Harcosok Klubja stílusa. Már a tusványosi beszédében sem csinált abból titkot, hogy valójában a 2026-os választásról és a kampányról szól a mozgalom, amelyhez olyanok is csatlakoztak, akik a törvény szerint nem vehetnének részt pártpolitikában. DPK-tag lett Lánczi Tamás, a Szuverenitásvédelmi Hivatal elnöke és több egyházi, egészségügyi, oktatási vezető is.

A miniszterelnök nyári bejelentésekor már hetek óta megvolt az a cég, amely a DPK háttérszervezete lett. A Digitális Demokráciafejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft.-t július 8-án jegyezték be. Tulajdonosa és ügyvezetője Partos Bence pszichológus, az MCC-hez köthető Mindset Pszichológia tulajdonosa, aki korábban a kormánypárti Mandinernél volt főszerkesztő-helyettes, majd társalapítója lett a fideszes Transzparens Újságírásért Alapítványnak, amelynek célja leginkább a propaganda és a szabad média összemosása. Partos neve is rajta volt azon a jegyzeten (igaz, Bartosként), amit júliusban Magyar Péter hozott nyilvánosságra, és amiről azt állította, hogy Rogán Antal szűk körű megbeszélésén készült.

Augusztus 8-án aztán szokatlanul gyors tempóban bejegyeztek ugyanarra a XIII. kerületi címre egy alapítványt is: a Digitális Demokráciafejlesztési Alapítványt. Mint kiderült, ennek azért volt jelentősége, mert a szeptemberi, Papp László Arénában tartott DPK-gyűlést Partos állítása szerint a Digitális Demokráciafejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft. az alapítvány támogatásából szervezte, és a több százmilliós költségeket magánszemélyek adták össze. Izgalmas kérdés, hogy miként tudott az alapítvány egy hónap alatt összekalapozni annyi pénzt, hogy kibéreljék a Papp László Arénát, és honnan van annyi pénze, hogy azóta is sorra rendezik a gyűléseket az ország különböző pontjain. Partos korábban azt ígérte kérdésünkre, hogy a pénzügyi beszámolójukat a törvény szerint minden évben átlátható módon közzé fogják tenni.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!
További élő árfolyamok!