Újabb fordulat: a MÁV szerint legkésőbb március 1-jén mégis megszűnik a Budapest-bérlet

2023. december 31. – 12:43

Másolás

Vágólapra másolva

Nem egészen arról szól a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a MÁV-Volánbusz megállapodása a Budapest-bérletről, mint amit a BKK pénteken bejelentett – állítja a MÁV.

Az állami vasúttársaság közleménye szerint a napokban nyilvánosságra hozott technikai megállapodás értelmében január elsejétől ugyan továbbra is a megszokott gyakorlat szerint használhatók a Budapest-bérletek az agglomerációs Volánbusz-járatokon és a MÁV-HÉV járatokon, ám a tulajdonosi jogokat gyakorló, Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium döntésének megfelelően

az átmeneti megoldás legfeljebb március elsejéig, az új tarifarendszer bevezetéséig lesz csak érvényben.

Egy néhány héttel ezelőtt kiszivárgott tervezet még arról szólt, hogy januártól megszűnik a tizenkét éve létező Budapest-bérlet. A BKK pénteken azonban azt közölte, hogy a friss megállapodás értelmében továbbra is egységes tarifarendszerrel használhatják a főváros környékéről Budapestre, valamint az ellenkező irányokba közlekedő menetrend szerinti járatok utasai a 2011 óta létező Budapest-bérletet.

Lázár János december közepén kapta feladatul a kormánytól, hogy márciusig dolgozzon ki az utasok igényeihez szabva egy „jobban igazodó, korszerűbb, átjárható és egységes” tarifarendszert. Az építési és közlekedési miniszternek azt is elő kell készítenie, hogy 2024. szeptember 30-tól készpénzmentesen lehessen jegyet vásárolni a járműveken.

Mint azt korábban írtuk, a Budapest-bérlet megszüntetésének legfeljebb az az utas örülhet, aki eddig az agglomerációból járt be (vagy járt ki oda), és eddig megvette a Budapest-bérletet is (9500 forint), meg a megye/ország egyéb irányaira érvényes megye/országbérletet is (9450 forint). Neki a változás után elég lesz a fővárosi beutazáshoz a megyebérlet, tehát megspórolhatja a BKK-bérlet árát (havi 9500 forintot) elvileg. Azért csak elvileg, mert gyakorlatilag az nagyon ritka, hogy valaki bejön HÉV-vel vagy Volánbusszal, és utána nem egy BKK-járaton, mondjuk metrón folytatja az útját.

A Budapest-bérlet megszüntetésével azok jártak volna igazán rosszul, akik a főváros területén belül rendszeresen használják az állami üzemeltetésű HÉV vagy a Volánbusz azon járatait, amelyek szintén a főváros belterületén közlekednek. E két lehetőség becsléseink szerint több százezer utast érinthet.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!