Már első napján kényszerpihenőt tartott a MÁV frissen bérelt mozdonya

2023. október 9. – 15:27

Már első napján kényszerpihenőt tartott a MÁV frissen bérelt mozdonya
Első útján megpihent a MÁV bérelt mozdony a Kökin – Fotó: Varga Attila / Facebook

Másolás

Vágólapra másolva

Alig állt szolgálatba, első napján műszaki hiba miatt már kényszerpihenőt is kellett tartania a MÁV frissen bérelt mozdonyának.

Hétfőn délelőtt mutatkozott be az első MÁV-START arculatára átalakított 182-es mozdony, amiből 15 darabot bérel a MÁV, mivel a korábban 115 új mozdony megvásárlására kiírt, és a Siemens által megnyert tendert Lázár János lefújta, arra hivatkozva, hogy „már nem barátkozunk velük”.

Nem sokkal az indulás után a vonatnak műszaki hiba miatt kényszerpihenőt kellett tartania Kőbánya-Kispest vasútállomáson.

A MÁV tájékoztatása szerint a Tokaj IC-n ajtóvezérlési hiba lépett fel. A helyszínen elhárították a hibát, és a szerelvény folytatta az útját. A Nyugati pályaudvarról 15:23-kor Záhony felé induló Nyírség-Kraszna InterCity innentől a tervezettnek megfelelően közlekedik.

Az érintett új bérelt mozdony valójában nem annyira új, hiszen egy szakmai oldal gyűjtése szerint 17 éves, akárcsak 14 társa. Mintegy 3 millió kilométer lehet benne.

A MÁV-START arculatára átalakított mozdonyok közel azonos kivitelűek a hazai vasutakon közlekedő 470-es sorozatú Siemens Taurus mozdonyokkal, amelyből a MÁV-START flottájában 10, a GYSEV-nél 5 darab teljesít szolgálatot. A mozdonyok belföldön 160 km/órás sebességgel közlekedhetnek majd, de közlekedési engedéllyel rendelkeznek Magyarországon kívül Németországban, Ausztriában, Romániában, Horvátországban és Szerbiában is.

A bérelt mozdonyok egy része felhasználható az elöregedett V43-as típusú, 120 km/órás maximális sebességű vontatójárművek kiváltására, ami a MÁV szerint energiaköltség megtakarítást is eredményez. A bérlésről szóló szerződést nemrég írta alá a MÁV Rail Tours az Akiem SAS céggel.

A bérbeadó Akiem egy francia mozdonylízing vállalat, amelynek székhelye a Párizs melletti Saint-Ouen-sur-Seineban van. Ügyfelei állami és magán vasúttársaságok az ipari és szállítási szektorban Franciaországban, Belgiumban, Olaszországban és Németországban. Tulajdonosa a kanadai CDPQ (Caisse de Dépôt et Placement du Québec) alapkezelő.

Honnan lehet ismerős a tulajdonos neve? Mint írtuk, a CDPQ kanadai nyugdíjalap 21,23 százalékos résztulajdonosa a Budapest Airport-nak, amelyet jelentős részben visszavásárolni tervez a magyar kormány.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!