Áder János megint kiállt az akkumulátorgyártás mellett

2023. szeptember 21. – 10:50

Másolás

Vágólapra másolva

„Az Európai Unió döntött: 2035-től csak elektromos autókat lehet forgalomba hozni. Ezt utána kicsit puhították. De a szándék – a közlekedés zöldítése – nem fog változni. Milyen autókkal közlekedjünk?” – tette fel a kérdést azt Indexnek adott interjújában Áder János volt köztársasági elnök, amikor az akkumulátorgyártás került szóba. Áder többek között azt is mondta, hogy

  • ma a legfejlettebb, leggazdaságosabb technológia a lítiumion-akkumulátor;
  • az akkumulátorokat valahol elő kell állítani;
  • ha Magyarországon minden akkumulátorgyárat megépítenek, ami tervben van, akkor az európai igények 20 százalékát fogjuk kielégíteni;
  • szigorú környezetvédelmi normákat kell előírni.

„Higgyük el, ha ezt Németországban jónak tartják, akkor ugyanez a technológia, ugyanezzel a fegyelemmel alkalmazható Magyarországon is. Ha komolyan gondoljuk a közlekedés zöldítését, akkor szükségünk lesz a lítiumion-akkumulátorokra. Ha valaki mond egy másik technológiai megoldást, akkor felteszem a kezem és azt mondom, menjünk abba az irányba, de még senki nem mondott ilyet”

– mondta Áder János, aki beszélt arról is, hogyan telnek a hétköznapjai, amióta nem ő az államfő.

Novák Katalin elődje nem először áll ki az akkumulátorgyártás mellett, idén februárban egyszer már megpróbálta megnyugtatni a debrecenieket, amikor a Kékbolygó podcastban azt mondta, nem kell félni az akkugyáraktól.

A hazai akkumulátorgyártással cikksorozatban foglalkoztunk a Telexen, anyagaink legfontosabb tanulságait ebben a cikkben foglaltuk össze. Ha ezután megjött a kedve, hogy nyugodtabb óráiban elolvassa a teljes sorozatot, itt találja a cikkeket:

  1. Miért olyan fontos iparág az akkumulátorgyártás, és miért kiemelt kérdés Orbánéknak, hogy ezt Magyarországra hozzák?
  2. Hogyan működik egy akkumulátor, mi kell a gyártáshoz, és muszáj-e, hogy mérgezzenek a gyárak?
  3. Hogy lehet, hogy a Samsung érdemi büntetés nélkül úszhatja meg a szabálysértéseket? Egyáltalán miért tűnik úgy, hogy erre az ágazatra nem vonatkoznak a törvények?
  4. Milyen egy akkumulátorgyár belülről, és mit csinál a társadalommal, ha megépülnek ezek a gyárak?
Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!