Megjavították a felsővezetéket Szárligetnél, újra mehetnek arra vonatok
2023. szeptember 19. – 13:31
Frissítés – 17:48:
A MÁV délután frissítette a bejegyzését: „Szárligeten 14 órára megjavították a felsővezetéket, így ismét a felújítás alatt érvényes rend szerint közlekedhetnek a vonatok”. Azt is hozzátették, hogy a Liszt Ferenc EuroCity (EC 145) 70 perces késéssel érkezett a határállomásra, emiatt csak Budapest-Kelenföldig közlekedik. Utasai az M4-es metróval juthatnak el a Keleti pályaudvarra.
Kedd kor délután megsérült a felsővezeték Szárligeten, ezért 13.40-től a hiba elhárításáig nem közlekedhettek a vonatok – közölte a MÁV a Facebookon. A vasúttársaság posztja szerint a Győrből 12:38-kor Szárligetre indult S10-es vonat (4845) csak Tatabányáig közlekedett, valamint a Szárligetről 14:07-kor Győrbe induló S10-es vonat (4844) csak Tatabányától közlekedett. Álltak a nemzetközi vonatok is, azt írták, hogy ezek a fennakadás végéig várakozásra kényszerülnek.
A Telexnek egy, a területre rálátó szakértő azt mondta, a hibák hátterében az is állhat, hogy a működő pályán évtizedek óta mindig egy irányba mentek a vonatok, most viszont hirtelen két irányba mennek. „Nem volt idő tesztelni, hibákat javítani. Reggel kétszer volt Ácson sorompózavar, elsőre fél órát bírt ki” – mondta.
Ahogy a Telexen is megírtunk, hétfőn elindult a vonatpótlás a MÁV győri vonalán, Szárliget és Biatorbágy között, a munkálatok körülbelül harminc kilométert érintenek. Szár, két bicskei megállóhely, Herceghalom után már Biatorbágy jön. A felújítás első szakasza október 26-ig tart, és a vasúttársaság eredetileg azt közölte, hogy a nemzetközi vonatokat nem érinti a felújítás, csak hosszabb menetidőre számíthatnak. A MÁV egy videót is készített a felújításról, ezt itt lehet megnézni:
Arról is beszámoltunk hétfőn, hogy a felújítás első napján több százan maradtak le a vonatpótló buszokról.
Az 1-es vonal felújítását Lázár János építési és közlekedési miniszter rendelte el, miután olyan rossz állapotba kerültek a sínek egyes szakaszokon, hogy korlátozni kellett a vonatok sebességét. A MÁV jelezte, hogy a felújításra nincs forrásuk, mire érkezett a válasz Lázártól, hogy a MÁV vezetői csinálják azt, amire utasította őket. Nem sokkal később felmentette a vasúttársaság gazdasági vezérigazgató-helyettesét, és megindult a munka.