Karácsony: A kormány építette az első pollerekkel védett kerékpársávot az Üllői úton

2023. augusztus 24. – 12:04

Másolás

Vágólapra másolva

„Találjátok ki, ki építette az első pollerekkel védett kerékpársávot, egyébként épp az Üllői úton! Megmondom: a kormány” – írta a Facebookon Karácsony Gergely főpolgármester arra reagálva, hogy több kritika is érte az Üllői úton múlt héten átadott új kerékpársávokat. Az újfajta bicikliutak ellen először a mentősök, aztán a taxisok szólaltak fel, kritizálta Rétvári Bence belügyi államtitkár is, ezen a héten pedig Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár a 100E busz lassú haladásának példáján keresztül mutatta be, miért tartja rossz döntésnek az intézkedést.

Karácsony Gergely a kritikákra reagálva mostani posztjához egy korábbi fotót csatolt az Üllői útról a kormány által elfogadott Nemzeti Kerékpáros Stratégiából, és azt írta, hogy a kerékpársávokat eredetileg még az MVM Dome megépítése során hozták létre, de azok elhasználódtak.

„Akkor legyen világos: a kerékpársávokat, ahogyan a járdákat is, az autósávoktól elválasztani jó dolog. Segíti az autósokat a szabályok egyértelműsítésével, és védi a védtelen közlekedőket. Életeket menthet. Nemcsak a főváros, de a kormány szerint is, hiszen az általa elfogadott stratégiában is ez szerepel.

Az embereket hergelni, a politikai ellenfeleket ha van rajta sapka, ha nincs alapon hazug módon gyalázni, a sajátjainkat meg mindenből kimagyarázni, rossz dolog. Nagyon rossz”

– írta a főpolgármester.

Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár kritikája a Facebookon kavart vihart, reagált rá többek között a Magyar Kerékpárosklub elnöke, Kürti Gábor is, aki azt írta:

„A kerékpársáv nélkül napi több ezer ember kerékpáros közlekedése szinte teljesen ellehetetlenül, vagy veszélyessé válik. Az Üllői úton pár éve csak napi 500-an mertek kerékpározni, a busz-kerékpársávok kialakítása után kb. 1500-an, a kerékpársávok első heteiben viszont már 2500-an, amivel meglepetésre épp előzni készül az Andrássy tengelyt.”

A biciklisávokról kialakult vitáról Halász Áron, a a Főpolgármesteri Hivatal Klíma- és Környezetügyi Főosztályának fenntartható közlekedési szakreferense is posztolt, azt írta, hogy ő nem ért egyet sem Vitézyvel, sem Kürtivel, mert a bicikliutak részei a Budapesti Mobilitási Tervnek, amit be kell tartani.

„Ez 2030-ra 10%-os kerékpáros aránycélt lőtt be, aminek teljesítéséhez nem visz közelebb, ha 100-zal száguldó taxisok és 70-nel elhúzó buszvezetők centizik le a nem túl bátor városlakót” – írta, hozzátéve, hogy a tervet a fideszes városvezetés és az akkori ellenzék közösen fogadta el 2014-ben. „Az Üllői úton is csak a metrópótlás miatt lett ideiglenesen buszsáv 2020-ban” – írta.

A legújabb budapesti kerékpársávokat múlt héten avatták fel, több helyről is kritizálták azokat. A Magyar Kerékpárosklub és a főváros szerint viszont alaptalanok a vádak, de a bringások között is van, aki szerint lehetne keskenyebb a biciklisáv, erről szóló videónkat itt tudja megnézni:

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!