Hiába a 650 milliós támogatás, felszámolja cégét a kopasz, aki oszt
2023. augusztus 11. – 07:44
Végelszámolás indult el Filep Dávid Aktuális Média Nonprofit Kft. nevű cégénél – írja a 24.hu. Filep a legtöbbeknek A kopasz oszt kormánypárti Facebook-oldal arcaként lehet ismerős, a választási kampány során lelkesen terjesztette a Mini Feri-s, Gyurcsány-show-s videókat.
Filep június 26-án indította el a cégének jogutód nélküli megszüntetését, és ahogy eddig is egyedül volt a cégben, annak végelszámolási feladatait is ő látja el. Ez persze nem jelenti azt, hogy felhagy az influenszerkedéssel, A kopasz oszt oldalát a Megafon támogatja – júliusban 7 millióval.
Nem tudni, hogy mi áll a lépés mögött, Filep nem válaszolt a 24.hu kérdéseire. A cég nem ment olyan rosszul, hiszen ahogy írtuk, 2022-ben 634 millió forint támogatást kapott, és az egyfős cég 34 milliót fizetett ki személyi jellegű ráfordításokra. 2021-ben 75 millió forint támogatást kapott, egyéb bevétele pedig 47,6 millió forint volt.
Filepet nemcsak az emeli ki a fideszes politikai influenszerek közül, hogy az egész mezőnyből őt követi egyedül az Instagramon Orbán Viktor, de az is, hogy van egy saját mini-Megafonja. És tavaly év végén írtunk arról, hogy a közösségi médiás megfelelői 2021 óta már több mint 455 millió forintot költöttek hirdetésre. A koncepciónak eredetileg része lehetett egy híroldal is, ám ezzel hamar felhagytak a készítők, az aktualis.hu-n 2021 nyara óta nem találhatók friss cikkek.
Az Aktuális Facebook-oldal az Ad Library adatai szerint 2021. novembertől 2022. december közepéig összesen több mint 296 millió forintért reklámozta posztjait, a YouTube-on pedig 159 millió forintra rúgott az összeg december 15-én. Az Aktuális hirdetési kampányai időben és témákban rendre egybevágnak a fideszes közösségimédia-úthenger csapásirányával. A választások előtt a cég a Gyurcsány-show különféle epizódjait és olyan videókat hirdetett a YouTube-on, amelyek Márki-Zay Péter ellenzéki miniszterelnök-jelöltet járatták le.
Az Aktuális aktivitása a Megafonéhoz hasonlóan alábbhagyott nyárra, ősszel azonban újult erővel és masszív pénzbedobással újraindult. A Facebookon az őszi hónapokban 15 millió forintot hirdetett el az oldal, de a YouTube-on (ahol a dollárbaloldalos, szankciós, sorosozós kampány futott) még jobban pörgött a számláló. Az egyik, decemberben kilenc napon át futtatott, az ellenzéket támadó videós reklámra összesen 9-10 millió forintot költött a cég. Ezért az összegért cserébe több mint tízmilliószor villantotta fel a YouTube a hirdetést a felhasználóknak.