A kopasz, aki oszt, 2022-ben 634 millió forint támogatást kapott
2023. május 31. – 19:20
Filep Dávid, A kopasz oszt nevű kormánypárti Facebook-oldal arca 2022-ben 634 447 000 forint támogatást kapott – írja a Magyar Kétfarkú Kutyapárt a Facebookon. Ma jelennek meg az éves beszámolók, és a Céginformációs rendszerben meg lehet nézni, hogy az egyes vállalatok hogy teljesítettek 2022-ben.
Filepet nemcsak az emeli ki a fideszes politikai influenszerek közül, hogy az egész mezőnyből őt követi egyedül Instagramon Orbán Viktor, de az is, hogy van egy saját mini-Megafonja. és tavaly év végén írtunk arról, hogy a közösségi médiás megfelelői 2021 óta már több mint 455 millió forintot költöttek hirdetésre. A koncepciónak eredetileg része lehetett egy híroldal is, ám ezzel hamar felhagytak a készítők, az aktualis.hu-n 2021 nyara óta nem találhatók friss cikkek.
Ha valaki a Céginformációs rendszerben rákeres az Aktuális Média Nonprofit Kft.-re, akkor egyrészt láthatja, hogy a cégnek egy darab tagja van, maga Filep, és azt is, hogy valóban ekkora támogatást kapott 2022-ben. A cég árbevétele 0 forint, de míg 2021-ben 47,6 milliós egyéb bevételei voltak, ez tavaly már 662,497 millió forint volt. Anyagjellegű ráfordítás címszóval 623,458 milliót, személyi jellegű ráfordítások néven pedig 34 millió forintot fizetett ki. Az adózás előtti eredménye 293 ezer forinttal haladta meg a tavalyit.
Az Aktuális Facebook-oldal az Ad Library adatai szerint 2021. novembertől 2022. december közepéig összesen több mint 296 millió forintért reklámozta posztjait, a YouTube-on pedig 159 millió forintra rúgott az összeg december 15-én. Az Aktuális hirdetési kampányai időben és témákban rendre egybevágnak a fideszes közösségimédia-úthenger csapásirányával. A választások előtt a cég a Gyurcsány-show különféle epizódjait és olyan videókat hirdetett YouTube-on, amelyek Márki-Zay Péter ellenzéki miniszterelnök-jelöltet járatták le.
Az Aktuális aktivitása a Megafonéhoz hasonlóan alábbhagyott nyárra, ősszel azonban újult erővel és masszív pénzbedobással újraindult. A Facebookon az őszi hónapokban 15 millió forintot hirdetett el az oldal, de a YouTube-on (ahol a dollárbaloldalos, szankciós, sorosozós kampány futott) még jobban pörgött a számláló. Az egyik, decemberben 9 napon át futtatott, az ellenzéket támadó videós reklámra összesen 9-10 millió forintot költött a cég. Ezért az összegért cserébe több mint 10 milliószor villantotta fel a YouTube a hirdetést a felhasználóknak.