Visszakerült eredeti helyére Kányádi Sándor padja a felújított Arany János utcai metrómegállóban

2023. március 16. – 20:48

Visszakerült eredeti helyére Kányádi Sándor padja a felújított Arany János utcai metrómegállóban
Kányádi Sándor padja az Arany János utcai metrómegállóban – Fotó: Karácsony Gergely Facebook-oldala

Másolás

Vágólapra másolva

Kányádi Sándor 1983-as Hiúság című versét idézve posztolta ki Karácsony Gergely budapesti főpolgármester, hogyan néz majd ki a 3-as metró felújított Arany János utcai megállója. Nem véletlenül ezt a verset választotta Karácsony, mivel a Kossuth-díjas költő ebben arról ír, hogy bárcsak lenne egy padja „lenn az Arany János nevét viselő metróállomáson.” Kányádi vágya 2003-ban teljesült, a BKV díszpadot állított a művész tiszteletére. A pad a felújítás után is megmaradt, és visszakerült eredeti helyére, a peronra. A korábban bemutatott fotókon még nem volt ott, és az állomás többi részén is javában dolgoztak.

A megújult Arany János utcai metrómegálló – Fotó: Merész Márton / Énbudapestem A megújult Arany János utcai metrómegálló – Fotó: Merész Márton / Énbudapestem
A megújult Arany János utcai metrómegálló – Fotó: Merész Márton / Énbudapestem

Az állomás maga viszont teljesen átalakult Karácsony posztja szerint. Zöldtetőt kapott az épület, ahonnan három mozgólépcső és egy ferdelift megy le a metróhoz. A betonpadok hasonlók, mint amiket a középső és a déli szakaszon lehet látni az állomásokon, és egyébként pedig magyar magyar fejlesztésűek és gyártásúak. A megújult Arany János utcai megálló ismertetőjegye a felszíni épületen és a peronon is végigvonuló, pixelek halmazából összeállított minta, illetve a zöld szín lesz, aminek különböző árnyalatai jelennek meg.

Március 20-tól, azaz hétfő délutántól újra a teljes vonalon jár a 3-as metró. Legalábbis hétköznapokon, mert a felújítás még nem ért véget: hétvégéken csak a Göncz Árpád városközpont és Újpest-központ között járnak a szerelvények. A Nagyvárad téren és a Lehel téren még nem lehet le- és felszállni. A felújított Nyugati pályaudvari állomásról itt vannak fotók.

Az M3-as metró felújítása 2017 őszén kezdődött el. Az öt és fél éve tartó rekonstrukció alatt teljesen megújult a metróvonal infrastruktúrája: új vágányokat és kitérőket építettek be, kicserélték a biztosítóberendezéseket, és szigetelték az alagutakat. Minden állomás új külsőt és belsőt kapott. Akadálymentesítették is a megállókat, lifteket és ferdepályás felvonókat építettek be, hogy a mozgásukban korlátozott emberek is tudják használni a metrót, illetve taktilis jelekkel segítik a látásukban korlátozott emberek közlekedését.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!