Nyertek az idősek, visszaállítják a hagyományos kasszákat a Lövölde téri Lidlben

2022. december 17. – 10:41

Másolás

Vágólapra másolva

Miután az üzlet októberi felújítása során egy kivételével megszüntették a hagyományos kasszákat a Lövölde téri Lidlben, a terézvárosi önkormányzathoz is záporozni kezdtek a panaszok. Az egyeztetéseket követően, úgy tűnik, győztek az automata kasszákat elutasítók, a Lidl a kilenc automata mellé visszatelepített három hagyományos kasszát is – írja az Rtl.hu.

A VI. kerületi áruházban október 13-ától tesztjelleggel tíz automata mellett csak egy hagyományos pénztárt hagytak meg. Beszámolók szerint ez is csak amolyan „alibi” pénztár volt, ugyanis kisebb volt, mint a korábbiak, és sokszor nem is működött, nem állt ott pénztáros, tehát nem mindig lehetett használni.

Ezt követően a terézvárosi önkormányzatot is sok helyi idős kereste fel azzal, hogy nehezükre esik az új kasszák használata, már csak azért is, mert a pakolófelületek alacsonyan vannak, és nem tudnak lehajolni hozzá, sokan pedig azt is nehezményezték, hogy az automata kasszáknál csak bankkártyával lehet fizetni, ők pedig nem használnak kártyát (ez egyébként félreértés, amit a Lidl később tisztázott is: három önkiszolgáló kasszában csak bankkártyával, a többiben bankkártyával és készpénzzel is lehet fizetni).

Beleznay Zsuzsanna, Terézváros kereskedelemért, turizmusért és köztisztaságért felelős alpolgármestere október végén elmondta, hogy bár nem önkormányzati hatáskör, igyekeznek segíteni a kerületben élő időseknek, ezért Szász Károly idősügyi tanácsnokkal közösen egyeztetni fog az üzletvezetéssel.

„Megkerestük a Lidlt, akik először gondolkodási időt kértek, mi pedig kijelöltünk egy határidőt. Rugalmasak voltak, múlt hét csütörtök óta három hagyományos kassza várja a vásárlókat” – mondta el az Rtl.hu kérdésére Beleznay Zsuzsanna, aki hozzátette: a mostani megoldással teljes mértékben elégedettek.

A lap kereste a Lidlt is, ők azt írták, októberben tesztjelleggel vezették be a főként automata kasszákból álló rendszert.

„A vállalat a vásárlói visszajelzések alapján döntött úgy, hogy az áruházban részben visszaállítja a hagyományos kasszákat, mellyel a boltban jelenleg három hagyományos mellett kilenc önkiszolgáló kassza biztosítja a vásárlók számára kényelmes bevásárlási lehetőséget.”

Arra viszont nem válaszoltak, hogy milyen következtetéseket vontak le az esetből, illetve hogy máshol is okozott-e problémát az önkiszolgáló kasszák beüzemelése.

És hogy mi mennyi a Lidlben? Korábbi riportjainkban a környező országok, illetve a határ mentén található áruházak árazását hasonlítottuk össze:

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!