3,7 milliárd forintot költött el a kormány a melegellenes népszavazás sajtóhirdetéseire

2022. május 6. – 21:53

Másolás

Vágólapra másolva

Amikor a kormány februárban tájékoztató kampányt indított a melegellenes népszavazásról, minden eszközt bevetettek, hogy rábírják az embereket a nemleges szavazásra, a népszavazás azonban végül mégis érvénytelen lett. Ennek okairól korábban itt írtunk bővebben, de azt ki lehet jelenteni, hogy biztos nem a hirdetési pénzek hiánya áll a háttérben, az Állami Számvevőszék honlapján közzétett adatok szerint ugyanis a kormány csak az elektronikus és a nyomtatott sajtóban közel 3,7 milliárd forintot költött el a kampányra – írja a K-Monitor.

A civil szervezet összesítése alapján az összeg nagy részét nem meglepő módon a Mediaworks termékeinél költötték el, közel 70 százalékban ide ment a pénz. Mint írták, ez önmagában több, mint amennyi kampánytámogatást a pártoknak adtak, ami jól mutatja az állami kampányolás erejét. És ez még csak egy szelete a tortának, a szervezet becslései szerint a teljes kampány ára a 10 milliárdot is meghaladhatja. A pontos összegre akkor derül majd fény, amikor a Kabinetiroda közzéteszi az erről szóló szerződést, melyet a kormány kedvenc médiaügynökségével, a Balásy Gyula érdekeltségében lévő New Land Mediával kötött. A K-Monitor összesítő táblázatát itt lehet megtalálni, de a szervezet infografikán is ábrázolta a helyzetet:

A szervezet azt is kiemelte, hogy népszavazási hirdetést a kormányon kívül csak az Amnesty International és a Háttér Társaság adott fel, akik érvénytelen szavazásra buzdítottak. A két szervezet összesen 3,3 millió forintot költött el a Népszava és a 444 felületein. Az érvénytelen népszavazásra buzdító kampány nyomán a Nemzeti Választási Bizottság meg akarta bírságolni a civileket, ám a Kúria később kimondta, hogy nem történt jogsértés, a civil szervezetek a véleménynyilvánításhoz fűződő alapjogukat gyakorolták. Erről az ügyről korábban itt írtunk bővebben.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!