Chuck Norris nyerte a lájkbajnokságot. Minden kategóriában.

2021. december 5. – 16:17

Chuck Norris nyerte a lájkbajnokságot. Minden kategóriában.
Kép: Orbán Viktor / Facebook

Másolás

Vágólapra másolva

Ismét itt van a Telex visszatérő sorozata, a Lájkbajnokság, ahol magyar politikusok és politikai szereplők közösségi médiás felületeiből vonunk le messzemenő, és kevésbé messzemenő következtetéseket.

Köszöntök mindenkit a Lájkbajnokság e heti kiadásában, kivételesen nem kollégám, felettesem, és szellemi vezetőm, Hanula Zsolt írásában, mert ő a jó megérdemelt szabadságát tölti ezen a pompás koratéli héten. De nagyon kíváncsi leszek, mit szól majd a mostani eredményekhez, mert az ő eddigi cikkeiben annyiszor ledobták már az atombombát, hogy azt, amit Orbán Viktor most művelt, mihez tudná hasonlítani, gondolom intergalaktikus pusztításnak, esetleg transzdimenzionális kataklizmának, vagy egyszerűen csak olcsó lájkvadászatnak.

Mielőtt még belevágnánk a mostani adatokba, csak pár, teljesen véletlenül kapcsolódó információt szeretnék leírni: Chuck Norris utolsó értékelhető filmje a Feláldozhatóak második része volt 2012-ben. A Walker, texasi kopónak 2001-ben vége lett. A Chuck Norris-mémek pedig 2005-ben kezdődtek, szóval ha valaki akkor született meg, amikor Norris először kitörölte a Lomtárat vagy megríkatta a vöröshagymát, akkor most már a gimnázium második évében van. El gondolkodtató, írnák sokan a Facebookon.

Szóval akkor itt is van az aktuális toplista, hogy politikusaink mennyi lájkot gyűjtöttek össze Facebookon az utóbbi hét napban:

Heti interakciók
1.Orbán Viktor220 000
2.Szijjártó Péter193 000
3.Dúró Dóra181 000
4.Varga Judit163 000
5.Kocsis Máté149 000
6.Karácsony Gergely120 000
7.Hadházy Ákos107 000
8.Jakab Péter103 000
9.Ujhelyi István90 000
10.Szabó Tímea89 000
11.Márki-Zay Péter62 000
12.Hollik István56 000
13.Dobrev Klára54 000
14.Novák Katalin49 000
14.Varga Mihály49 000

(Az adatokat a Facebook statisztikaplatformja, a Crowdtangle szolgáltatta, a számok a november 26. és december 3., péntek reggel 9:10-től péntek reggel 9:10-ig tartó időszak eseményeit tükrözik. Interakciókon a politikusok hivatalos oldalain a posztokra érkezett lájkok, kommentek és megosztások összegét értjük, ezresre kerekítve. Ez a szám nem azonos azzal, amit egy Facebook-oldal kezelője az Insights menüpont alatt lát, az a statisztika egy csomó más dolgot is az interakciók közé számol. A kis szimbólumok az előző heti pozícióhoz képest előre- vagy visszalépést, illetve stagnáló helyezést mutatják.)

Múlt héten akkora döbbenet volt Dúró Dóra első helye a táblázatban, hogy még egy büszke sajtóközleményt is kiadott róla a Mi Hazánk. Ahogy Hancu is megjegyezte múlt héten, elég szomorú, hogy ezt a sikert oltásellenességgel lehet összehozni, lényegesen összezavarva a kisállat-kisgyerek-kisnosztalgia tengelyt, ami az igazán sikeres közösségi médiás posztokat szokta jellemezni. Dúrónak sikerült amúgy még az előző heti eredményét is túlszárnyalni, több mint húszezer interakciót szedett össze november utolsó hetéhez képest, de ez éppen csak a harmadik helyre volt elég most.

Sőt, az egész mezőny belehúzott, a lagymatag előző hét után mindenki kilőtt, a múlt heti felhozatal csak a dobogó után férne fel az e heti listára. Márki-Zay Péter visszatért a középmezőnybe, Jakab Péter a második hete van oda bebástyázva, kihullott Fekete-Győr András és Gyurcsány Ferenc. A miniszterelnöknek majdnem sikerült megdupláznia az interakcióinak számát, de ez azért még mindig gyászos eredmény azokhoz a hetekhez képest, amikor könnyedén összeszedett félmilliót anélkül, hogy igazi lájkvadászathoz kellett volna folyamodnia.

Ki merné nem lájkolni Chuck Norrist?

Vagy én legalábbis nem tudom máshogy értelmezni azt, hogy Orbán Viktor azt művelte, amit egy csomó idegesítő ismerősünk, hogy mélyre nyúlt a Facebook-emlékekbe, és előhúzott valamit évekkel ezelőttről. Illetve bocsánat, nem is csak valamit, és nem is szimplán valakit, hanem magát Chuck Norrist. Norris 2018-ban járt Magyarországon, a Baptista Szeretetszolgálat meghívásából, és természetesen a miniszterelnök kihasználta az alkalmat, hogy mint valami kormányzati D. Tóth Kriszta, elvigye egy körre az autóval, aztán készítsen vele egy ilyen, meglehetősen fenyegető aurájú képet egy TEK-es bemutató után. Norris látogatásáról készült videót több mint 1,2 millió megtekintést, és önmagában majdnem negyvenezer interakciót hozott, a teljes heti teljesítményének kábé 18 százalékát. Erről a posztról van szó.

A többszörös áttételű nosztalgia bevált, egyszerre emlékezett mindenki 2018-ra, a Chuck Norris-mémekre, aztán a nyolcvanas évekből olyan filmekre, mint a Tomboló terror, ezt a videót szakmai zsargonnal élve rommá kattintották az emberek. De legalább nem oltásellenesség! Míg Orbán Viktor a szokásos rádióinterjújában azt nyilatkozta, hogy „a legnagyobb ajándék, amit adhatunk egymásnak idén karácsonykor, az az oltás”, addig Chuck Norris a Twitterén azt posztolta novemberben, hogy a legjobb ajándék, amit valaki adhat bárkinek, az az ezüst, lehetőleg egy ezüstből készült Chuck Norris-emlékérem. De legalább nem oltásellenes!

Egy éve ilyenkor Varga Judit nyerte a versenyt, értő kollégám elemzése szerint azért, mert Orbán Viktor a frissen kirobbant Szájer-botrány után nemigen posztolt, és mert Varga egy rakat olyan kisállatos képpel szórta tele az idővonalát, amiken ő is szerepel. És hát ami ennek az időszaknak a Last Christmas vagy éppen az All I Want For Christmas Is You, az is bekövetkezett: Vargánál péntek délelőtt megszületett az irányadó poszt, ugyanis elkészült otthonában a Betlehem.

A kormány, majd kicsit lemaradva, Rákay Philip

Itt érünk már a Lájkbajnokság-cikksorozat azon részében, ahol hátrányban vannak azok az újságírók, akik nem követik ezeket az oldalakat és cikkeket hétről hétre, és most szembesülnek azzal, hogy mikkel kell ilyen szövegek gyártásánál foglalkozni. A legnagyobb reklámköltést, 20 millió forintnál többet Magyarország Kormánya durrogtatott el, tolták a családi adóvisszatérítést, az oltási akcióhetet, aztán nemrég indult új kampány az oltásról, van szponzorált poszt egy egykori koronavírusos beteg beszámolójáról, sőt, még a gyermekvédelmi népszavazásról is.

Egészen bizarr mondat következik: a kormánynál csak valamennyivel kisebb hirdetési pénz ment el Rákay Philip új Facebook-oldalára, 17 millió forint, többek között olyan videókra, amivel kivesézi, hogyan hazudik a Telex. A legnézettebb videóját 600 ezernél is több megtekintésnél jár. A Megafon 30 milliónál is többet költött az időszakban reklámra, ment pénz Déri Stefire (9 millió) és a KonVerzió MZP-kritikus videójára is (6,8 millió), az Aktuális is eltapsolt 15 millió forintot különböző Gyurcsányt és Karácsonyt ekéző videókra, és mindezt karácsony előtt, remélem marad még ajándékra. Valószínűleg Dúró Dóra múlt heti tarolása ösztökélhette a Fideszt, hogy Orbán oldalába is pumpáljanak 6 millió forintot.

Hirdetésre költött pénz
1.Magyarország kormánya22 000 000
2.Rákay Philip17 000 000
3.Aktuális Média16 000 000
4.Déri Stefi9 000 000
5.KonVerzió7 000 000
6.Orbán Viktor6 000 000
7.ELÉG5 000 000
8.A Legnagyobb Vállalkozás3 000 000
9.Renew Europe2 000 000
10.Hollik István1 000 000

(A politikai-közéleti témájú, szponzorált posztokra költött összegek a Facebook Ad Library platformjáról valók, általában pár napos késésben vannak, most a november 24. és november 30. közti időszak költéseit mutatják.)

A múltkori anomália nem állt fenn, azaz most az nyerte a hetet, akinek a legnépszerűbb posztja is volt, de a péntek reggeli állás szerint csak alig száz lájkkal. Jakab Péter surranópályán érkezett csütörtökön a boldog családi fotóval megtámogatott adventi készülődéssel, ami, a cikk írásának pillanatában 114 interakcióval van lemaradva Chuck Norristól, és erre biztos van valami 15 évvel ezelőtt mém, de nincs erőm megkeresni.

Mutatom a kerekített toplistát:

  1. Orbán és Norris, két jó barát – 40 ezer interakció
  2. Jakab Péter készülődik az adventre – 40 ezer interakció
  3. Orbán Viktor szigorú fellépést sürget az állatkínzók ellen – 28 ezer interakció
  4. Imidzsfotó Orbánról, azzal a felirattal, hogy Magyarország merre nem megy, és merre igen – 24 ezer interakció
  5. Dúró Dóra oltásellenességből félti a gyerekeket – 22 ezer interakció

Éppen kiszorult a top 5-ből Szél Bernadett, amiben arról ír, hogy egy nemzetközi bíróság kimondta, Kövér László egy cenzor, amiért elnémította őt a parlamentben, Varga Judit szép adventje, Dúró Dóra újabb körös oltásellenessége az országgyűlésben, illetve Szijjártó CNN-bashingje. Érdekes módon ezek után jön csak az az Orbán-videó, amiről én azt gondolnám, hasítana a magyar Facebookon, a miniszterelnök ugyanis gyerekek olyan kérdéseire válaszol, hogy mandarin vagy narancs.

A reakciótípusoknál valahogy minden hozta a papírformát, a legszomorúbb egy halálhír, a legdühítőbb valami potenciális átláthatatlan állami kavarás, a legtöbb haha pedig Karácsony Gergely. Jó, ezt utóbbit nem tudom, hogy papírforma-e, nem szoktam sokszor Kocsis Máté oldalára tévedni, csak szakmai kötelességből.

  • A legtöbb mérgelődés: Hadházy Ákos a Nemzetstratégiai Kutatóintézetről, és a Kövér Lászlóhoz köthető vezetőjéről, illetve az intézet által bérelt Audiról.
  • Legtöbb haha: Karácsony Gergely egy sajtótájékoztatón azt mondta, hogy „pisztolyunk a ravaszon”, Kocsis Máté pedig erre azt a frappáns hozzáfűznivalót találta ki, hogy a „hülyeségbiciklin nincsen fék”.
  • Legtöbb hűha: Ujhelyi István kiposztolta, hogy razziáztak annál a maláj üzletembernél, akitől lélegeztetőgépeket vett a kormány. Ujhelyi nem linket osztott meg, hanem szöveget, képes háttérrel, aztán első kommentben linkelte a Telex cikkét a témáról.
  • Legtöbb szomorú emoji: meghalt Avar István újságíró, szintén Újhelyi posztjában.
  • Legtöbb komment: Hollik István büszke arra, hogy a parlament megszavazta, lesz gyermekvédelmi népszavazás.

Sharing is caring

Hadházy Ákos egy megosztó személyiség, ha-ha, most már tudom, hogy soha többet nem fogom írni a Lájkbajnokságot, na de hogy Hadházy megint nyert a megosztások tekintetében, Dúró Dóra tartotta magát a második, Szabó Tímea pedig a harmadik helyen. Felkapaszkodott a toplistába Orbán Viktor és Szijjártó Péter, érdekes látni laikus szemmel, hogy habár interakciókban ők vannak elől a héten, megosztásokban nagyon sokan lenyomják őket.

Heti megosztások
1.Hadházy Ákos31 000
2.Dúró Dóra24 000
3.Szabó Tímea12 000
4.Ujhelyi István11 000
5.Karácsony Gergely10 000
6.Z. Kárpát Dániel10 000
7.Jakab Péter10 000
8.Mesterházy Attila6 800
9.Orbán Viktor6 400
10.Szijjártó Péter6 000

Cenzort kiáltottak

A virális posztokban a már említett Szél Bernadett-poszt vitt mindent.

  • Szél Bernadett: „Mostantól Kövér Lászlónak hivatalos papírja van arról, hogy egy cenzor” – 55,1x
  • Ujhelyi István: „Már az Európai Parlamentben is Orbánék felelősségét firtatják” – 29,1x
  • Tordai Bence: „A könyv főhőse, a Szél Hozta Rézvitéz a Parlament ereszcsatornáján mászik” – 25,3x
  • Ujhelyi István redux: „HOPPÁ! Pénzmosás miatt razziáztak annál a maláj üzletembernél” – 22,4x
  • Kósa Lajos: „Ez az első fénykép a teljes új Fidesz Elnökségről” – 21,7x

Kósa az utolsó pillanatban, a Lájkbajnokság szempontjából mindenképpen a finisnek tekinthető csütörtök késő este posztolta ezt a pompás képet az elnökségről, kár, hogy nem futott be nagyobb karriert a közösségi oldalakon.

(A szorzók azt mutatják, hogy hányszor kapott több interakciót az adott poszt, mint a szerzőjük posztjai átlagban szoktak.)

Insta

Instagramon már nemcsak a dobogó, hanem az arról lemaradtak is bebetonozódtak. Orbán Viktornak a tollas, más néven Turcsányos videója, illetve az állatkínzás-ellenes posztja ment az átlagnál nagyobbat. Karácsony a fényvillamosokkal kapaszkodott fel, Dúró Dóra esetében, mint egy önmagát felfaló kígyó, a Lájbajnokságban tett eredményét megköszönő poszttal, illetve az oltások elleni kirohanásaival.

Heti interakciók
1.Orbán Viktor46 700
2.Márki-Zay Péter18 500
3.Varga Judit15 900
4.Novák Katalin10 600
5.Szijjártó Péter10 000
6.Szentkirályi Alexandra7 700
7.Karácsony Gergely6 700
8.Dúró Dóra6 300
9.Hadházy Ákos5 300
10.Gyurcsány Ferenc4 900

You used to call me on my Megafon

Óriási változásokat nem látok a propagandaoldalak és propagandisták toplistáján az előző héthez képest, Deák Dániel beelőzte a Gond-olkodót. Eltűnt a listából az előző héten az ötödik helyet megcsípő Mi magyarok összetartozunk nevű oldal, ami csak és kizárólag a Függetlenhírek.info cikkeit osztja meg, többek között olyanokat, amikben Juszt László kegyetlenül beoltja Tállai Andrást. Hancu már múlt héten spekulált, hogy vajon új trend lesz-e ennek az oldalnak a feltűnése, neki üzenem, hogy ezek szerint nem, betagozódott interakciókban a Kontra és a Flag Polgári Mozgalom közé ezen a területen. A tizedik helyre felkapaszkodott a Számok – a baloldali álhírek ellenszere, klikkelés nélkül lehet sejteni, hogy milyen tartalmat oszt meg.

Heti interakciók
1.Deák Dániel (Megafon)155 000
2.Gond-olkodó141 000
3.Elemi.hu124 000
4.Tízmillióan a 2022-es kormányváltásért114 000
5.Bohár Dániel (Megafon)106 000
6.Rákay Philip (Megafon)88 000
7.Nyugati fény74 500
8.Orbán Viktor támogatói oldal74 000
9.Vadhajtások68 000
10.Számok – a baloldali állhírek ellenszere61 000
  • Kisebb sikerrel, de dübörög tovább az Elemi.hu, amiről kollégám azt írta, hogy „egy nagyon fura oldal, impresszum és szerzőnevek nélkül, javarészt innen-onnan összeollózott tartalommal fut, erősen beleállva a fideszes narratívába,” de lájkjai nagyrészét sportsikerek (bronzérmes a magyar curlingcsapat az Eb-n) és Karikó Katalint (rangos európai kitüntetést kapott) szerepeltető hírek posztolásával hozza össze. Az utóbbi hét napban a legnagyobbat futó posztjukban boldog 36. születésnapot kívántak a hármasikrekkel terhes Rúzsa Magdolnának.
  • Rákay Philip oldalába tolt 17 millió forint arra volt elég, hogy Bohár Dániel és a Nyugati fény közé érkezzen meg a heti interakciókban, és ha a Megafon-konglomerátumot nem vesszük egy egységnek, akkor ennél többet mostanában csak a magyar kormány költött Facebookon.
  • Folytatódik az előző hét parajelensége is, hogy a Nyugati fény cikkeit újracsomagolva posztoló Tízmillióan a 2022-es kormányváltásért oldal több lájkot húz be, mint maga a Nyugati fény.
  • Végigszánkózott a Megafonos hálózaton egy Márki-Zay Péteres videó, a kormányközeli influenszerek közül Dér Stefi és a KonVerzió oldalán ment nagyot, mondjuk 9 és 7 millió, reklámra szánt forintokból talán összejön. Összinterakciók számában egyikőjük sem szerepel a listán.

(A Lájkbajnokság sorozat eddigi cikkeit itt olvashatja, a sorozat első 21 hetének eseményeit összefoglaló animációt pedig itt lehet megnézni.)

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!