Jakab: Kiharcoltuk, MSZP: Győztünk – így reagált az ellenzék a benzinár maximálására

2021. november 11. – 14:57

Másolás

Vágólapra másolva

Rég született olyan kormányzati döntés, amit az ellenzéki pártok a saját győzelmükként ünnepeltek. Ez történt azután, hogy Gulyás Gergely a csütörtöki kormányinfón bejelentette, hétfőtől 480 forintban rögzítik a 95-ös oktánszámú benzin és a dízel literenkénti árát.

MSZP: Győztünk

„Rengetegszer elmondtuk az elmúlt hetekben, hogy tarthatatlan a benzinár, és azonnali kormányzati beavatkozásra van szükség” – áll az MSZP közleményében.

„A Fidesz-kormány végre belátta, hogy igazunk van”

– folytatják, bár azt nem tudják, „mi tartott eddig, hogy meghozzák a döntést”.

A szocialista párt szerint a 480 forint is még túl magas, és ugyanúgy beépül az árakba. Azt írják, a forint rendkívül gyenge, „ezt mutatja az is, hogy amikor utoljára 82 dollár körül volt az olajár, mint most, akkor is ugyanennyi adótartalma volt az üzemanyagnak, mégis 400 forint volt a felhasználói ár.”

Erősebb forinttal még olcsóbb lehetne az MSZP szerint a benzin, de ehhez – állítják – „már kormányváltás kell.”

Jakab: Kiharcoltuk

„A kormánynak nem az a dolga, hogy figyeljen, hanem az, hogy cselekedjen” – fogalmazott a Jobbik elnöke a videóüzenetében. Jakab Péter arról beszélt, pártjával az elmúlt hetekben minden létező eszközt bevetették azért, hogy munkára bírják „Magyarország tehetetlen kormányát”. A parlamentben felszólaltak, határozati javaslatot nyújtottak be, Mátészalkán pedig tüntettek szerda este a kormányzati tétlenség miatt.

„Követeltük, hogy a kormány azonnali hatállyal fagyassza be az üzemanyagárakat, és követeltük azt is, hogy csökkentsék az üzemanyagot terhelő európa rekorder adókat, máskülönben a magyar emberek egészen egyszerűen bele fognak rokkanni a mérhetetlen drágulásba.”

„A kormány ma meghátrált” – értékelte a döntést a Jobbik elnöke. A kormányzat eddigi tétlensége miatt üzemanyagárakban Jakab szerint már most utolérte Magyarország Ausztriát. A döntés szerinte arra elég, hogy ne előzzük meg az osztrákokat, arra viszont önmagában még kevés, hogy csökkenjen az üzemanyag és az élelmiszerek ára.

A Jobbik továbbra is azt követeli, hogy a kormány mérsékelje, vagy engedje el az üzemanyagot terhelő 27 százalékos áfát, vagy a literenkénti 120 forintos jövedéki adót.

„Ha kell, akkor kezdeményezzenek érdemi tárgyalásokat Brüsszellel ebben a kérdésben. Legalább most vívjanak egy valódi szabadságharcot, és ebben mi támogatni fogjuk őket.”

Ha ezt nem teszik meg – folytatja Jakab – akkor nélkülük is megvédik a magyarok pénztárcáját, legfőképp magától a kormánytól.

A benzin átlagára október 25-én lépte át az 500 forintos lélektani átlagárat, a dízelnél már október 11-től lehetett 500 forint fölött tankolni. Az olaj világpiaci ára hét éve nem volt ilyen magas.

Mint korábban írtuk: hogyha az adókat nem tartalmazó termelői árakat nézzük, az Eurostat szerint az unió országai közül Magyarország kilencedik azon országok sorában, ahol a legdrágább a 95-ös benzin. A gázolaj esetében pedig listavezetők vagyunk, és ez nagyban összefügg a gyenge forintárfolyammal.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!