A H8-as gödöllői HÉV-en szinte heti szinten fordulnak elő erőszakos cselekedetek, rongálások. Velem is fordult már elő, hogy egy Mogyoródon felszállt fiatalember Szilasliget környékén, késsel a kezében megfenyegetett halálosan, hogyha nem adok neki pénzt, akkor ő mindannyiunkat megöl
– írta olvasónk, azzal folytatva, hogy neki szerencséje volt, mert az eset az első kocsiban történt, ahol a vezetőállás is van, így a megállóban jelezni tudott a HÉV-vezetőnek, de a férfi a nyitott ajtóknál elmenekült. Ha viszont valaki nem az első kocsiban ül, akkor lehetetlen segítséget kérni, mert csak vészfék vagy vésznyitó van, a vonatszemélyzettel kapcsolatba lépni lehetetlen a hátsó kocsikból, tette hozzá.
Az eset 2019 nyár végén, ősz elején történt. Mivel szerencsésen fejeződött be, illetve munkába sietett, ezért olvasónk hozzátette, hogy nem tett feljelentést, hiszen a tettesen kapucni volt, pontos, hitelt érdemlő személyleírást nem tudott volna adni.
Mint arról beszámoltunk, a múlt héten akartak megerőszakolni egy nőt gödöllői HÉV-en, aki ellenállt, betörték az orrát. A támadóról azóta egy fantomképet is nyilvánosságra hoztak.
Múlt héten megkerestük a MÁV sajtóosztályát, ám a cég az idén bevezetett új „gyakorlat” szerint nem válaszolt a Telex kérdéseire. A kérdések a következők voltak:
- Az elmúlt egy évben hány erőszakos eset, rongálás, vagy ezeknek kísérlete történt meg a H8-as HÉV-en? Ebből hány jutott el a rendőrségig?
- Hány esetben tettek biztonsági lépéseket, és milyeneket, hogy a fenti veszélyt csökkentsék?
- Hány szerelvénynek hány kocsijába van beszerelve vagy terveznek beszerelni vészhívót vagy biztonsági kamerát?
A kérdéseket elküldtük közérdekű adatigénylés formájában is, mert arra a törvény szerint 30 napon belül kötelező válaszolnia a vasúttársaságnak.
Ön szerint megteheti-e a MÁV, hogy nem válaszol az utasbiztonságot érintő kérdéseinkre?
Ön szerint mennyire kell vészhívó vagy biztonsági kamera a gödöllői HÉV-re?