Háromszor annyit költöttek az Oscar-díjas Anora reklámkampányára, mint amennyibe maga a film került

Hosszú cikket közölt a Variety arról, hogy milyen egyedi marketingstratégiával promótálta az idei Oscaron taroló, Sean Baker rendezte Anora című filmet az indie-filmeket forgalmazó Neon nevű cég. A mindössze 60 fős vállalatot 2017-ben alapították, azóta ez a második filmjük, ami a legjobb film kategóriájában díjat nyert a gálán (az Élősködők volt az első). Az elemzésben kiemelik, hogy ez sem a náluk klasszisokkal nagyobb Disney-nek, sem a Netflixnek nem sikerült eddig, ehhez pedig olyan marketinghúzások (is) kellettek, amik abszolút nem megszokottak az iparban.

A Neon szokatlan kampányt folytatott Tom Quinn vezérigazgató vezénylése alatt: a film első vetítésére direkt szexmunkásokat hívtak meg, hogy hiteles visszajelzéseket kapjanak attól a közösségtől, akik egyébként a film középpontjában állnak. Másik alkalommal, tavaly novemberben kivittek egy vontatóautót egy Los Angeles-i autószerelő műhely elé, és itt nyitottak egy Anora tematikájú pop-up boltot, ahol anorás merchandise-termékeket árultak, köztük Anora-feliratos fehérneműt, például tangabugyikat is. Mint a Variety írja, a műhely előtt háromszáz ember állt sorba már azelőtt, hogy a vontató leparkolt volna oda.

A Neon egyik riválisa (egy szórakoztatóipari vállalat, amit nem neveznek meg pontosan a cikkben) állítólag 60 millió dollárt költött egyetlen film díjátadós kampányára. Ehhez képest minimális összegnek tűnhet, az Anora költségvetését tekintve mégsem elhanyagolható,

hogy Quinnék 18 millió dollárt (több mint 6 milliárd forint) fordítottak marketingre, forgalmazásra és díjátadókra kiterjedő kampányra, ez az Oscar-nyertes film eredeti költségvetésének háromszorosa.

A film főszereplőjét játszó Mikey Madisonról szóló portrénkban írtuk meg, hogy az Anora (melynek győzelme a független filmek győzelme is) 6 millió dollárból készült (2,3 milliárd forint), ez nagyjából 3 százaléka a Dűne: Második rész költségvetésének, a Most, vagy soha! költségvetéséből pedig minimum három Anora jönne ki.

Érdekes adat, hogy az Anora úgy lett a legjobb film az Oscaron, hogy kifejezetten alacsony bevételeket hozott: 16,1 millió dollárt termelt az amerikai mozikban és 41,4 millió dollárt ért el a globális piacon (a film hazai terjesztését kezeli a Neon, míg a tengerentúli területekért a Universal Pictures International felel). A Neon-vezérigazgató-Quinn szerint nem csak ezek az adatok a mérvadóak: „[A jegybevétel] nem az egyetlen bevételi forrás. Az Anora minden szórakoztatóipari platformon, köztük az Amazonon és az Apple-ön is az első helyen áll. Ez hatalmas.”

Az öt Oscar-díjat bezsebelő Anoráról szóló filmkritikánk itt olvasható.

Kedvenceink
Csatlakozz a csoportunkhoz!