Lázár János mindig is szeretett élesen fogalmazni, mai parlamenti bizottsági meghallgatásán például a Magyar Államvasutakról mondta el a véleményét, amit minden bizonnyal sokan osztanak az országban.
„Az én dolgom az a közlekedéssel, hogy bizonyos kupacból várat építsek. A hölgyek miatt is a kötelező udvariasság okán nem mondanám, hogy szarból kell várat építenem”
– fogalmazott a jelenleg közlekedési és építésügyi miniszterként dolgozó Lázár, majd így folytatta:
„Ebből a rengeteg használt ócskavasból, fölújítások, szervizelések árán megpróbálunk a '25-ös turisztikai szezonra egy új struktúrát összerakni.”
Ha esetleg ön is rendszeresen igénybe veszi a MÁV szolgáltatásait, és nyugtalanítja, hogy jövőre fölújított és szervizelt ócskavasakkal kell majd utaznia egy Lázár János által felépített szarvár segítségével, akkor érdemes elolvasnia a miniszter bizottsági meghallgatásáról készült részletes beszámolónkat, ami némileg árnyalja majd a képet. Ebből kiderül, hogy a kormány az elmúlt néhány évben felismerte, hogy igenis szükség van a közösségi közlekedés, azon belül is a vasút fejlesztésére. Bár a meghallgatás után készített videóinterjúnkban azt mondta, hogy továbbra is fontosabbak lesznek az útépítések.
Lázár János vitriolos szavai mellé érdemes felidézni, hogy a miniszter 2022 óta felel a MÁV működéséért. Azóta leállította az összes folyamatban lévő vasúti fejlesztést, illetve a német Siemenstől sem rendelte meg azt a 115 új Vectron típusú mozdonyt, amire 2022 óta van szerződése a MÁV-Startnak, hogy pontosan miért, az a mai napig nem világos.