Ha valaki rendszeresen olvassa a méltán híres Lájkbajnokság részeit a Telexen, az nyilvánvalóan tisztában van azzal, hogy az Instagram, mint olyan, nem kifejezetten kedvelt terep a politikai kommunikációban. Orbán Viktoron kívül senki nem tud igazán nagy számokat produkálni itt, és a miniszterelnöknél is benne van a pakliban, hogy az interakciók jelentős része ironikusan érkezik, hasonlóan a méltán híres TikTokjához, ahol nemrég a Telexre hivatkozott.
Ennek fényében érdekes, bár érthető kísérletnek tűnik a Fidesz kommunikációs csapatától, hogy a pénteken Magyarországon is beizzított Twitter-másolaton, a Threadsen is feltették a térképre a kormánypártot, de azt nehezen lehetne állítani, hogy osztatlan sikert aratott volna a lépés a magyar threadsezők (úristen, de rossz ezt leírni) körében. Az ártatlan „Hahó, Threads!” után csak úgy röpködtek a „takarodjatok” meg a „na most itt is tilthatom le a Fideszt” hozzászólások, és valaki azt is felvetette, hogy
a nyugdíjasok még pár évig nem fogják megtalálni ezt a platformot, szóval addig ráérnek még posztolni.
A Fidesz ezenkívül három posztot tett ki eddig, az egyik szerint a baloldallal szemben ők mindig kiállnak a magyarok érdekeiért, a másodikban Orbán Viktor tart rövid történelemórát a Fidesz idei tisztújító kongresszusán, ahol nem váltottak menet közben lovat – és ahol a kormányfő azt mondta, addig csinálja, amíg bírják –, és persze az álló cövek is szóba kerül. Utóbbi egyébként ezen a platformon valóban annyira szürreális, hogy többen megkérdezték, hogy ez egy új mémoldal-e.
Persze ha őszinték akarunk lenni, mindez teljesen irreleváns, hiszen viszonylag kis minta küldte el a francba a kormánypártot, akiket ráadásul eddig sem igazán zavart ez – bár a Threadshez kapcsolódó Instagramon amúgy pont korlátozzák a hozzászólások számát –, és akkor arról még nem is beszéltünk, hogy egy hónap múlva valószínűleg senki nem fogja használni a platformot. Legalábbis az alapján, hogy amikor globálisan elindult, két hét alatt 30 millió felhasználót vesztett, és a fennmaradó júzerek ott eltöltött ideje is jelentősen csökkent, egy hónappal az indulás után pedig még rosszabbak lettek a számok.
Adam Mosseri, az Instagram vezetője akkoriban arról beszélt, hogy örülnek a nagy érdeklődésnek, de egyelőre nem az emberek berántása a cél, hanem az, hogy a Threads stabilan működjön. Az EU-s megjelenés is nagy fegyvertény, de a Mastodon kudarca és a Jack Dorsey nevével fémjelzett Bluesky óvatos indulása után egyelőre nem látszik, hogy hogyan lehetne a Meta saját klónja a Twitter legnagyobb kihívója. Persze lehet, hogy Európában, ahol sok országban, így például Magyarországon sincs nagy kultúrája a Twitternek, sikeresebb lesz, mint az angolszász világban, pláne mert az Instagramot viszont mindenki használja – ha így lesz, azzal valószínűleg nem a Fidesz fog jól járni.