A flexi az új szexi! A jövő irodája már velünk van

2024. június 29. – 10:55

A flexi az új szexi! A jövő irodája már velünk van
Loffice Déri Maxi rendezvénytér – Fotó: Szabó Márk

Másolás

Vágólapra másolva

Képzelj el egy olyan irodateret, ahol minden rugalmas, kötetlen, laza és aktuális igényeidhez idomul. Beülhetsz egy csend-kabinba, ha elég volt a zajból, vagy kiülhetsz a penthouse teraszra, hogy jegeskávéddal a kezedben hallgasd a nyüzsgő város moraját. És mindezt Budapest vagy Bécs belvárosában is megteheted!

Az irodahasználati szokások az utóbbi időben gyökeresen megváltoztak. Sem a vállalatok, sem a munkavállalók nem szeretnének visszatérni a hagyományos munkarendhez és munkahelyhez. Mindenki arra törekszik, hogy a változás generálta előnyöket az aktuális igényei mentén, a saját javára fordítsa. Van akinek az iroda és saját asztal még mindig alapvetés, mások a távmunka nyugalmát keresik, sokan a kettő mixében hisznek.

Loffice Salétrom tárgyaló – Fotó: Kudar Zsolt
Loffice Salétrom tárgyaló – Fotó: Kudar Zsolt

A munkahelyekkel szemben támasztott új elvárásokra válaszul a cégek egy része már kidolgozta a hibrid munkavégzés különböző módozatait, ám az irodaterek új igényekhez történő alkalmazkodása még csak most kezdődött el.

Optimalizál a piac

A bizonytalan gazdasági folyamatok miatt – egyes előrejelzések szerint – a cégek 75 százaléka csökkenti az irodaterületét 2024-ben. Sokan nem látják ugyanis értelmét, hogy meghosszabbítsák kihasználatlan területeik költséges bérletét és törekszenek irodakiadásaik csökkentésére. Irodaválasztás tekintetében is az a céljuk, hogy a gyorsan változó körülményekre hasonlóan gyorsan és rugalmasan tudjanak reagálni. Jellemző, hogy a korábbinál sokkal rövidebb távra terveznek, megkímélve magukat a hosszú távú bérleti szerződésektől és a fennmaradásukat veszélyeztető ésszerűtlen és célszerűtlen kiadásoktól.

A csocsó ma már nem elég

Ám nemcsak a cégek, a munkavállalók igényei is megváltoztak és diverzifikálódtak. A felmérések szerint az elmúlt öt évben 44 százalékkal nőtt a távmunkában dolgozók száma.

Loffice életérzés: különleges hangulatú helyszínek, arculat és design. Videó: Belléncs Era

A különböző életkorú és élethelyzetben lévő kollégák eltérő elvárásokat támasztanak a munkáltatóikkal szemben. A Z-generáció konkrét kritériumokhoz ragaszkodva választ magának munkahelyet. A fizetés, a rugalmas munkaidő és kreatív munkakör mellett a cégmárka és modern munkakörnyezet nagyban növeli elégedettségüket és elköteleződésüket. A kisgyermekes kollégáknak pedig olyan preferenciái vannak, mint a részmunkaidős foglalkoztatás vagy a home office.

Egy új irodakoncepció felé

A céges siker és fennmaradás egyik fő záloga pedig nem más, mint a legjobb munkaerő megszerzése és megtartása. Ehhez fontos kiértékelni az elmúlt időszak tanulságait és lefektetni egy olyan új, a korábbinál optimálisabb és fenntarthatóbb működési rend alapjait, ahol a hatékonyság és a munkavállalói jóllét kéz a kézben járnak. Ez a törekvés pedig egy olyan új hozzáállást és vállalati kultúrát hív életre, ahol az irodai jelenlétet a hibrid munkavégzés, a munkaidőt a határidő, a feladatot a megoldás, a hierarchiát a kooperáció, a személyes jelenlétet pedig a valós teljesítmény váltja fel.

Ehhez elengedhetetlen egy olyan irodaszolgáltató partner, amelyik érti az aktuális trendeket és jól ismeri a bérlői igényeket.

„Fennállásunk tizenöt éve alatt, mind a munkavállalók, mind a munkáltatók, sőt, a vállalkozók aktuális szempontjait is alkalmunk volt testközelből megismerni, hiszen számtalan munkaerőpiaci reintegrációs és pályaorientációs programot, valamint vállalkozóvá válást ösztönző kezdeményezést valósítottunk meg.” – mondta dr. Klementz Kata, a Loffice társalapítója.

Klementz Kata (b) Klementz Panni (j) a Loffice társalapítói – Fotó: Belléncs Era
Klementz Kata (b) Klementz Panni (j) a Loffice társalapítói – Fotó: Belléncs Era

A Loffice az utóbbi másfél évtizedben irodaszolgáltatóként is rengeteg tapasztalatot gyűjtött a klasszikus, szolgáltatott és flexibilis irodai megoldások és optimalizáció területén.

„Mind a vállalat, mind a dolgozók érdekeit és komfortérzetét maximálisan szem előtt tartva dolgoztuk ki flexibilis irodakoncepciónkat, amely az általunk meghonosított coworking nagytestvére. Ebben rugalmas feltételekkel, rövid távra és alkalmi jelleggel, mobilapplikáció segítségével is foglalható és bérelhető plug & play irodákat és hibrid munkavégzésre kialakított tereket hoztunk létre. A pay-per-use, azaz a használat alapú árazás és hatékony működés mellett a design-t, a rugalmas hozzáállást, az izgalmi faktort és az ügyfeleinkkel való közös gondolkodást helyezzük középpontba.” – tette hozzá.

A Loffice irodákat alapító Klementz testvérek a coworking hazai meghonosítóiként váltak ismertté 2009-ben. Mára irodáik jellege és mérete bár túlmutat a coworking eredeti koncepcióján, flexibilis és a hibrid munkavégzésre kialakított tereik mégis őrzik annak számos előnyét. Közösségi irodáik mellett ma már két országban – Magyarország mellett Ausztriában – és négy helyszínen, több ezer négyzetméteren nyújtanak rugalmas feltételekkel igénybe vehető irodai infrastruktúrát, így a szabadúszóktól a nagyvállalatokig bárki részese lehet a Loffice életérzésnek.

Olyan vagány épületeknek adnak új funkciót, mint egy régi kottanyomda, egy ex cipőgyár, egy műanyagfeldolgozó üzem vagy éppen egy piroslámpás ház. Butik irodáikat izgalmas, kreatív tartalmakkal töltik meg és a környezetükre való maximális odafigyelés elve mentén, fenntartható módon üzemeltetik.

Adott tehát, hogy míg a munkáltatók flexibilis, fenntartható, gyors és gazdaságos bérleti megoldásokat keresnek, addig a dolgozók minőségi munkakörnyezetet, magas színvonalú és változatos szolgáltatásokat, közösséget szeretnének, az otthonuktól nem túl távol.

Loffice Salétrom irodaház – Fotó: Bujnovszky Tamás
Loffice Salétrom irodaház – Fotó: Bujnovszky Tamás

„Tisztában vagyunk azzal is, hogy a hazai piac nagyon árérzékeny. A flexibilis irodák egységárai igény szerint tartalmazzák az azonnal használatba vehető, bútorozott és felszerelt tereket és szolgáltatásokat. Fontos számunkra, hogy áraink transzparensek legyenek és a bérlők számára is egyértelmű legyen ennek a speciális, újkeletű bérleti konstrukciónak a költségstruktúrája. Egy rugalmas bérlet alacsony rizikófaktora nem összehasonlítható az adott esetben három, öt, vagy akár tíz évre aláírt irodabérleti szerződésekével.” – mondta Klementz Panni, a Loffice társalapítója.

Ebben az újhullámos irodaérában tehát lazulnak a keretek és egy szabadabb, flexibilisebb, a tényleges teljesítményt és az egyéni igényeket még inkább fókuszba helyező munkahelyi kultúra köszönt ránk. Irodára pedig mindig, sőt fokozottan szükség lesz, hiszen a vállalati kultúra és csapatkohézió sokkal kevésbé adható át és tartható egységben a személyes interakció és közös térben eltöltött érdemi idő nélkül.

  • Ha érdekel, hogy céged számára milyen irodacsomag a legoptimálisabb, ide kattintva tudod egyszerűen felvenni a kapcsolatot a Loffice-szal!
  • Nézd meg Loffice „Go Flexi!” elnevezésű animációját és tudj meg többet a flexibilis irodamodellről.

A cikk megjelenését a Loffice támogatta.

Kedvenceink
Kövess minket Facebookon is!