Leclerc-t, Hamiltont és Gaslyt is kizárták a Kínai Nagydíjról, a Ferrarik az 5-6. helyeket bukták
2025. március 23. – 11:31
Órákkal a leintés után változott a Kínai Nagydíj végeredménye, miután a futam utáni döntések értelmében három pilótát is kizártak: Charles Leclerc az ötödik, Lewis Hamilton a hatodik, Pierre Gasly pedig a 11. helyét bukta.
A futam utáni mérlegelésen két pilóta versenyautója akadt fenn: az eredetileg ötödik helyen célba érő Charles Leclerc és a tizenegyedikként leintett Pierre Gasly versenyautója is a minimálisan megengedett 800 kiló alatt mérlegelt. Leclerc-nél ráadásul azt is figyelembe vették, hogy a futam közben megsérült a Ferrari első szárnya és arról letört egy darab, de ezt hozzámérve sem volt meg a kellő súly.
A hivatalos dokumentumok szerint Leclerc Ferrarija esetében 2 liter üzemanyagot távolítottak el az autóból a mérlegeléshez, ezután 799 kilóval mérlegelt a versenyautó. Gasly esetében 1,1 kg üzemanyag leeresztése után lett 799 kiló az Alpine súlya.
A pilóták, illetve a csapatok meghallgatása során sem a Ferrari, sem az Alpine nem tudott bemutatni enyhítő körülményt, sőt, elismerték hibájukat.

Az ilyen esetekben a büntetés automatikus kizárás, ez történt 2024-ben George Russell-lel is a Belga Nagydíj után is, és most Leclerc-rel és Gaslyval is.
Könnyen lehet, hogy az egykilós hiány abból adódott, hogy a csapatok elszámolták magukat, és eredetileg két kerékcserével terveztek, ám a vártnál enyhébb gumikopás miatt csak egy kerékcserére volt szükség, a felrakott 4 gumi viszont a több mint 40 körös használat alatt pont annyi gumit veszített, ami elég volt a kizáráshoz. Egy frissebb, akár csak 10-15 körön át használt szett szinte biztosan nehezebb lett volna a leintéskor.
A Ferrari hétvégéje ráadásul katasztrofális lett, mivel nem csak Leclerc-t, de a csapat másik versenyzőjét, a hatodik helyen célba érő Lewis Hamiltont is kizárták. A szombati sprintfutamon győztes hétszeres világbajnokot amiatt idézték a versenybírók elé, mert a futam végére túlzott mértékben elvékonyodott a versenyautó alján, a padlólemezen található kopásgátló elem, ami az aszfalttal érintkezik. A hivatalos mérések szerint az elem leghátsó része 8,6, illetve 8,5 mm vastag volt, a szabályok szerint viszont nem mehet 9 mm alá. Ahogy Leclerc mérlegelése esetében, úgy Hamiltonnál is elismerte a Ferrari, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség mérései helyesek, nem tudtak enyhítő körülményt felhozni, és elismerték a hibájukat.
A kizárás miatt így alakul a Kínai Nagydíj pontszerző helyeinek sorrendje: 1. Oscar Piastri, 2. Lando Norris, 3. George Russell, 4. Max Verstappen, 5. Esteban Ocon, 6. Kimi Antonelli, 7. Alex Albon, 8. Oliver Bearman, 9. Lance Stroll, 10. Carlos Sainz.