El a kezekkel a sajtótól! Támogatás!

Tarol a McLaren, kettőből kettőt nyerve nyitották az F1-szezont

2025. március 23. – 08:47

Másolás

Vágólapra másolva

Frissítés: A futam utáni órákban kiderült, hogy technikai szabálysértések miatt három versenyzőt is kizártak utólagosan. Az ötödik helyen leintett Charles Leclerc és a tizenegyedik helyen célba érő Pierre Gasly autói túl könnyűnek bizonyultak, míg a hatodikként befutó Lewis Hamilton Ferrarijának túlzott mértékben elkopott a padlólemeze.

Pályafutása során először kezdett az élről Forma–1-es futamot Oscar Piastri, a McLaren ausztrál pilótája viszont nem izgulta el a dolgot, nagyon simán tartotta meg az első helyét. Mögötte viszont kisebb kavarodás jött – Lando Norris megelőzte a második helyről induló George Russellt, míg a sanghaji pálya első kanyarjaiban rendre rossz helyre, az ideális íven kívülre kerülő Max Verstappen két helyet is vesztve a hatodik helyig csúszott vissza.

Verstappen eközben azt is jelentette, hogy úgy látja, eltört Charles Leclerc Ferrarijának első szárnya – ez akkor történt, amikor a két Ferrari összeért, Leclerc Hamilton autóját találta el.

Az első két helyet gyorsan bezsebelő McLaren a lehető legjobb helyzetben találta magát a futam elején, könnyedén tudták kontrollálni a futam tempóját még úgy is, hogy Russell azért némileg fenyegető közelségben volt Norris mögött a harmadik helyen.

Fotó: Mark Thompson / Getty Images
Fotó: Mark Thompson / Getty Images

Az 56 körös futam elején, a rajt utáni helycseréket leszámítva viszonylagos nyugalom volt, a legfontosabb esemény az volt, hogy Fernando Alonso egy fékhiba miatt volt kénytelen feladni a versenyt. A kilencedik kör környékén viszont egy több pilóta jelezte, hogy a frissen újraaszfaltozott, elég nagy tapadású pályán kezdenek szemcsésedni a gumik. Az első, ehhez köthető kerékcserék a 12. körben jöttek, és hamar kiderült, hogy a friss, kemény keverékű gumik nagyon gyorsak, ezért megérte korán bevállalni a kerékcserét. Ezt jól jelezte, hogy a Russell helyet is tudott nyerni azzal, hogy előbb ment kerékcserére, mint Norris, így újra a rajtsorrendben követték egymást az első három helyen. Igaz, nem sokáig, a 18. körben Norris másodszor is megelőzte Russellt, ezzel újra a két McLaren állt az élre.

Közben némileg meglepő módon a Ferrari nem cserélt a gumik mellett orrkúpot és így első szárnyat is Leclerc sérült autóján, ő a csapattárs Lewis Hamilton mögé tért vissza. A szárnyból hiányzó rész nem is nagyon zavarta Leclerc-t, Hamiltont is megelőzve hamar a negyedik helyen volt, a futam felénél pedig már Russell támadta a dobogós helyért.

A kerékcserék okozta kavarodás közben pár körig a futam napján 29. születésnapját ünneplő Alex Albon került az élre, ezzel a Williams tíz év után vezetett F1-futamon újra.

A Ferrari a futam kétharmadán túl másodszor is kerékcserére küldte Hamiltont, aki hiába volt gyors, egy kerékcserényi hátrányt már nem tudott újra ledolgozni, így a hatodik helyen zárt. Ezzel egy időben, a futam végéhez közeledve élesedett kissé a verseny, Verstappen például üldözőbe vette a negyedik helyen autózó Leclerc-t, de a top 10 második felében is elkezdtek közeledni egymáshoz a versenyzők. Verstappen újonc csapattársa, Liam Lawson az utolsó helyről indulva nem nagyon tudott előrébb lépni, a futam legvégén a 16. helyen autózott úgy, hogy papíron jóval lassabb autókat sem tudott utolérni.

A hajrára fordulva mindkét Haas pontszerző helyen autózott, ami hatalmas teljesítmény volt az előző szezonban a csapatversenyben hetedik istállótól.

Verstappen öt körrel a vége előtt érte utol Leclerc-t, akinek ekkor kifejezetten hiányzott a törött első szárnyról leszakadt darab. Leclerc pár körig bírta az ostromot, az 53. körben Verstappen egy remekül előkészített manőverrel, Leclerc mellé bevágva csinálta meg az előzést, és vette üldözőbe Russellt, akinek ekkor 6 másodperc volt az előnye. Verstappennek ez már sok volt, főleg, hogy Russell is megtáltosodott a legvégére, az utolsó előtti, 55. körben több mint 3 másodperccel volt gyorsabb Norrisnál, de a legvégén a McLaren éppen csak, de elég előnyt tartott meg a kettős győzelemhez.

Oscar Piastri tulajdonképpen zavartalanul szerezte meg pályafutása harmadik F1-futamgyőzelmét, a McLaren pedig kettős győzelmet aratott. A dobogóra Russell ért oda, majd így jöttek a pontszerzők (már a kizárást figyelembe véve): Verstappen, Esteban Ocon, Kimi Antonelli, Albon, Oliver Bearman, Lance Stroll és Carlos Sainz.

Fotó: Edgar Su / Reuters
Fotó: Edgar Su / Reuters

A 2024-es szezonzárót is számolva sorban három futamgyőzelemnél jár a McLaren, ilyenre utoljára 2012-ben voltak képesek. A kettős győzelemmel némi előnyt szereztek a csapatok versenyében, két versenyhétvége után a McLaren 78, a Mercedes 57, a Red Bull 36 ponttal áll. A pilótáknál Norris vezet 44 ponttal őt Verstappen (36), Russell (35) és Piastri (34) követik.

A mezőny két hét múlva, április 4-6. között a Japán Nagydíj versenyhétvégéjével folytatja a szezont.

Vágólapra másolva
Kedvenceink
Kövess minket Facebookon is!