Eladási rekordot döntött a németek megosztó, rózsaszín meze
2024. június 18. – 03:40
A német futballválogatott foci-Eb-re készített, rózsaszín idegenbeli meze hiába kapott sok kritikát a bemutatásakor, az eladásoknak jót tett a dizájn körüli vita. A németeknél idegenbeli mezből még soha nem fogyott annyi, mint idén a rózsaszín verzióból. A rekord már a márciusi bejelentéstől a torna kezdetéig tartó időszakban összejött a Barbie-mezként emlegetett szerelésnek – árulta el a The Athleticnek a Német labdarúgó-szövetség (DFB). A németek először a magyarok elleni meccsen viselik majd ezt a mezt az Európa-bajnokságon.
Ehhez a rekordhoz kellett persze az is, hogy a lila sportszárral és nadrággal kiegészülő mez hamar ismertté vált a körülötte kialakuló kommentháború miatt. A DFB úgy vezette fel az új dizájnt, mint ami a német válogatott rajongóinak új generációját és az ország sokszínűségét reprezentálja.
A németek eddig zöld, piros és fekete mezben léptek pályára a korábbi tornákon, ha nem a hagyományosan fehér alapú hazai mezt viselték. Az új, rózsaszín kiadás ellenzői nyilván a hagyományok felrúgását, a „nem elég németes” dizájnt rótták fel a DFB-nek és a mezt gyártó Adidasnak.
A gyártócég azonban előre készült az online kritikákra, és eleve egy olyan videóval reklámozta a mezt, amiben pont az előre borítékolható, negatív kommentekre reagált például Rudi Völler vagy Thomas Müller is.
Uli Hoeness, a Bayern München tiszteletbeli elnöke is a mez védelmére kelt, mondván teljesen mindegy, milyen mezben lép pályára a német csapat, csak az számít, hogy mi történik a pályán.
Az Adidasnak most jól jön ez a a sikersztori, hiszen korábban kiderült, hogy 2027-től már nem a cég gyártja majd a német válogatott szerelését a következő nagy tornára.
De volt probléma az új hazai mezzel is, amikor odáig fajult egy online balhé, hogy az Adidas végül letiltotta, hogy a mezt egyéni kérésre 44-es számmal forgalmazzák. A lépésre azért volt szükség, mert kiderült, hogy a szám dizájnja ebben az esetben emlékeztet az SS szimbólumára.