Sergio Pérez a biztonsági autós szabályok miatt kapott büntetéssel együtt is nyert Szingapúrban

2022. október 2. – 17:31

frissítve

Sergio Pérez a biztonsági autós szabályok miatt kapott büntetéssel együtt is nyert Szingapúrban
Sergio Pérez a Szingapúri Nagydíjon leintése után – Fotó: Caroline Chia / Reuters

Másolás

Vágólapra másolva

Sergio Pérez pályafutása negyedik futamgyőzelmét szerezte Szingapúrban, 7 másodperccel nyert Charles Leclerc előtt. A futam után sokáig vizsgálták, hogy a mexikói nem maradt-e le túlságosan a biztonsági autó mögött, ami szabálytalan, de ezért végül csak 5 másodperces büntetést kapott, így megtartotta az első helyet. Max Verstappen a kicsúszása miatt csak 7. lett, az utolsó helyről kapaszkodott vissza a címvédő. Az idei F1-es világbajnokság egy hét múlva a Japán Nagydíjjal folytatódik.

A szakadó eső miatt jókora, közel 60 perces csúszással rajtolt el idei F1-es Szingapúri Nagydíj. A nagy mennyiségű csapadék más versenyhelyszíneken is gondot tud okozni, a szingapúri pálya viszont azért is speciális, mert villanyfénynél rendezik a versenyt, és ilyen körülmények között a látásviszonyok is nagyságrendekkel rosszabbak esőben, mint máshol. Mire a mezőny nekivágott a 61 körös versenynek, a pálya már elkezdett felszáradni, de így sem volt könnyű dolguk a pilótáknak a szűk betonfalak között.

Az időmérőn nem az eső, hanem egy banális hiba kavarta meg az erőviszonyokat. A világbajnokságot toronymagasan vezető Max Verstappen csak a 8. helyről rajtolhatott, míg legnagyobb riválisa, Charles Leclerc az élről. Ezzel elvileg minimálisra csökkent az esélye, hogy Verstappen már Szingarpúrban, öt versennyel a vb vége előtt bebiztosítsa újabb világbajnoki címét. Igaz, idén már többször láttuk, hogy a holland hátulról rajtolva is képes nyerni. Verstappen szempontjából tehát a lehető legjobbkor jött az eső, és abban is bízhatott, hogy a biztonsági autót is beküldik a verseny, amire a kanyargós utcai pályán nagy esély volt.

A mostoha körülmények ellenére a mezőny gond nélkül jött el a rajtnál, senki nem törte össze magát. Sergio Pérez (Red Bull) lerajtolta Leclercet, és átvette a vezetést, a 3. helyről induló Lewis Hamiltont (Mercedes) pedig Carlos Sainz előzte meg a másik Ferrarival. Verstappennek majdnem lefulladt az autója az indulásnál, emiatt egészen a 13. helyig esett vissza. Gyorsan visszaküzdötte magát a pontszerzők közé, és a 12. körben már a 7. helyen autózott. Az élen eközben változatlan volt a helyzet, Leclerc 1-1,2 másodpercre követte a versenyben vezető Pérezt, felváltva szórták a leggyorsabb köröket. Mögöttük Sainz-Hamilton-Norris volt a további sorrend.

A 2022-es Szingapúri Nagydíj rajtja – Fotó: Roslan Rahman / AFP
A 2022-es Szingapúri Nagydíj rajtja – Fotó: Roslan Rahman / AFP

Fernando Alonso (Alpine) a rekordot jelentő, 350. F1-versenyét futotta Szingapúrban, de csak ennek örülhetett a kétszeres világbajnok, mert a 21. körben motorhiba miatt kénytelen volt feladni a versenyt.

A 33. körben Lewis Hamilton elmérte az egyik féktávot, miközben Carlos Sainzot üldözte a harmadik helyért, és a gumifalba csapódott. A hétszeres világbajnok folytatni tudta a versenyt, de az első szárnya megsérült az ütközésben. Addigra annyit javult a pálya állapota, hogy jobban megérte a száraz pályára való slick gumikra váltani, noha sok helyen még vizes volt az aszfalt. Az élmezőnyből Leclerc szánta rá magát elsőként a cserére, Pérez egy körrel később követte. Pár kör leforgása alatt a teljes mezőny így tett, a verseny hátralévő részének mindenki slick gumikon vágott neki. A 36. körben Cunoda Juki is kiszállt a versenyből: az Alpha Tauri japán pilótája szinte fékezés nélkül rongyolt bele a gumifalba, megint jöhetett a biztonsági autó.

Az újraindítás után Verstappen hibázott nagyot, amikor megpróbálta megelőzni Lando Norrist. Hatalmasat fékezve menekült a bukótérbe, hogy elkerülje a falat. Egészen a 8. helyig esett vissza, de az elfékezés miatt ki kellett állnia új gumikért. A kerékcsere után az utolsó helyre jött vissza a holland.

Eközben Leclerc nagyon feljött Pérezre, már csak pár tized volt köztük, úgy tűnt, hogy a Ferrari jobban mozog a slick gumikon, ráadásul a DRS-t is használhatta Leclerc. A 2 órás időlimit miatt ekkor már nem a köröket, hanem a hátralévő időt számolták, Leclercnek nagyjából 15 perce (7-8 köre) maradt, hogy megnyerje a futamot. Pérez azonban összeszedte magát a hajrára és meglépett a Ferraritól, Leclercnek esélye sem volt, hogy előzzön.

Monaco után újra győzni tudott Sergio Pérez, végül több mint 7 másodperccel nyert Leclerc előtt. Verstappen végül egészen a 7. helyig jött fel, míg a többször is hibázó Hamilton csak 9. lett. A top 10 sorrendje: Pérez-Leclerc-Sainz-Norris-Ricciardo-Stroll-Verstappen-Vettel-Hamilton-Gasly. Bő két órán át nem volt biztos, hogy ez lesz a végeredmény is, sokáig vizsgálták, hogy Pérez megsértette-e a biztonsági autós szabályokat azzal, hogy túlságosan lemaradt, ám az előnye végül elégnek bizonyult, az 5 másodperces büntetéssel együtt is az övé maradt a győzelem.

Pérez a futam utáni sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy amikor tudta volna tartani a távolságot, akkor a biztonsági autó nagyon lassú volt, amikor pedig nem, akkor nagyon gyors, elmondása szerint ez okozta az incidenst. Azt is hozzátette, hogy a körülmények korántsem voltak optimálisak, különösen az utolsó szektorban, a versenybírák pedig el is fogadták a magyarázatát.

A világbajnokság állása, pilóták:

  • Max Verstappen: 341 pont
  • Charles Leclerc: 237 pont
  • Sergio Pérez: 235 pont

A világbajnokság állása, csapatok:

  • Red Bull: 576 pont
  • Ferrari: 439 pont
  • Mercedes: 373 pont

A világbajnokság egy hét múlva a Japán Nagydíjjal folytatódik.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!