Giro: Fetter Erik szökött az első alpesi etapon, a szakaszgyőztes örömében elhajította a szemüvegét

2022. május 22. – 17:59

Giro: Fetter Erik szökött az első alpesi etapon, a szakaszgyőztes örömében elhajította a szemüvegét
A győztes Giulio Ciccone a Giro d'Italia 15. szakaszán, Cognéban – Fotó: Tim de Waele/Getty Images

Másolás

Vágólapra másolva

Olasz győzelem született a Giro d'Italia első alpesi szakaszán, Giulio Ciccone a cél előtt még a szemüvegét is kihajította (volna) a nézők közé örömében. A nap szökésében az Eolo-Kometa magyar bringása, Fetter Erik is benne volt, végül a 45. helyen fejezte be a 15. etapot. Az összetett verseny esélyesei között nem volt igazi harc vasárnap, Richard Carapaz megőrizte a rózsaszín trikót.

Vasárnap egy igazi hegyi szakasszal folytatódott az olasz körverseny. Az idei Giro első alpesi etapjának első fele majdhogynem sík volt, majd Aosta városától egymás után következett három nehéz hegy. A befutó az 1611 méteres magasságban fekvő Cogne településen volt.

A Giro d'Italia 15. szakaszának szintrajza – Forrás: giroditalia.it
A Giro d'Italia 15. szakaszának szintrajza – Forrás: giroditalia.it

Alig hogy elkezdődött a szakasz, máris történt egy tömegbukás, amiben a rózsaszín trikós Richard Carapaz (Ineos-Grenadiers) is benne volt. Az ecuadori bringás nem túl nagy tempónál az út melletti füves részre esett, de látszólag nem lett komolyabb baja, folytatta a versenyt, és hamar felzárkózott a mezőnyhöz.

Az első 70-80 kilométeren többen próbálkoztak szökéssel, köztük volt a kék trikós Diego Rosa (Eolo-Kometa) és a korábbi szakaszgyőztes Lennard Kämna (Bora-Hansgrohe) is, de a nagy tempót diktáló főmezőny minden ilyen akciót hatástalanított.

Az első hegyhez közeledve végül kialakult egy óriási, több mint húsz versenyzőből álló szökés, amibe Fetter Erik, az Eolo-Kometa magyar bringása is belekerült.

Az első kategóriás Pila emelkedő lábánál több mint négy perc volt a szökevények előnye. A hegyi részhajrát a holland Koen Bouwman (Jumbo-Visma) nyerte, aki ezzel 40 pontot szerzett és megelőzte Rosát a hegyi pontversenyben. A szintén első kategóriás, átlagban több mint 7 százalékos meredekségű Verrogne hegyen a szökevények csoportja több részre szakadt. Giulio Ciccone (Trek–Segafredo), Santiago Buitrago (Bahrain–Victorious), Antonio Pedrero (Movistar) és Hugh Carthy (EF Education) maradt az élen, akikhez a lejtmenetben még Rui Costa (UAE Team Emirates) és Martijn Tusveld (Team DSM) tudott felzárkózni.

Fetter Erik is leszakadók között volt, a főmezőny az utolsó emelkedőn érte őt utol, és végül a 45. helyen ért célba. Fetternek ez volt a második szökése a versenyen, a 4. etapon 140 kilométert töltött az elmenésben.

„Először öten szakadtunk el a mezőnytől, és úgy nézett ki, hogy az lesz a szökés, de aztán mondták a fülünkre, hogy érkezik még körülbelül 20 versenyző, és hogy várjuk meg őket. Káprázott a szemem, hogy milyen versenyzők csatlakoztak hozzánk. Elkezdtünk együtt dolgozni, bár sajnos nem volt túl nagy egyetértés, de azért haladtunk. Az első hegyen gond nélkül ott tudtam velük maradni, volt ugyan pár kis akció, de szerencsére át tudtam őket venni. Aztán a második hegyen eléggé beindult a verseny, elkezdtek nagyon támadni. Ekkor már picit kivoltam, a legerősebbeket már nem tudtam követni, úgyhogy onnantól óriási küzdelmek árán pár versenyzővel nyomtuk együtt a végéig. Körülbelül 20 kilométerrel a vége előtt ért be minket a mezőny, velük tudtam menni pár kilométert, Fortunatónak adtam még egy zselét is, próbáltam ezzel segíteni őt. Majd jó pár kilométerrel a vége előtt leszakadtam az elejéről, mert nem kis tempót diktáltak, és már túl sok értelme nem lett volna nekem ott küzdeni. Onnantól kezdve amilyen lassan csak tudtam tekertem be a célba” – nyilatkozta Fetter Erik a szökésről.

A szökevények közül Ciccone volt a legerősebb, az utolsó hegyen többször is támadt, és 16 kilométerre a céltól mindenkit leszakított magáról. Az olasz bringás egyenletes tempóban haladva folyamatosan növelte az előnyét, és megnyerte a szakaszt. A befutó előtt ünnepelni is volt ideje, védjegyének számító módon a szemüvegét is kidobta a nézők közé. (Vagy legalábbis próbálta, ugyanis a szemüveg egy kordonról visszapattant az úttestre.) A második helyet Buitrago, a harmadikat pedig Pedrero szerezte meg.

Az összetett esélyesek között nem volt igazi harc a mai szakaszon, az Ineos végig kontrollálta a főmezőnyt, a Bora-Hansgrohe ezúttal nem próbálkozott a szombatihoz hasonló támadó taktikával. Richard Carapaz, Jai Hindley és a többi esélyes azonos idővel, 7:48 perc hátránnyal ért célba. Peák Barnabás (Intermarché–Wanty–Gobert Matériaux) 96. lett, míg Valter Attila (Groupama-FDJ) a 127. helyen, a ciklámen trikós csapattársával, Arnaud Démare-ral egy csoportban fejezte be a szakaszt.

Hétfőn szünnap következik a Girón, kedden pedig egy több mint 200 kilométeres hegyi szakasszal folytatódik a verseny.

Eredmények:
15. szakasz, Rivarolo Canavese–Cogne, 177 km

1. Giulio Ciccone (olasz, Trek–Segafredo) 4:37:41 óra
2. Santiago Buitrago (kolumbiai, Bahrain–Victorious) + 1:31 perc hátrány
3. Antonio Pedrero (spanyol, Movistar) + 2:19 p. h.
4. Hugh Carthy (brit, EF Education) + 3:09 p. h.
5. Martijn Tusveld (holland, Team DSM) + 4:36 p. h.

45. Fetter Erik (magyar, Eolo-Kometa) + 16:57 perc hátrány
96. Peák Barnabás (magyar, Intermarché–Wanty–Gobert Matériaux) + 32:21 p. h.
127. Valter Attila (magyar, Groupama-FDJ) + 38:31 p. h.

Összetett:

1. Richard Carapaz (ecuadori, Ineos–Grenadiers) 63:06:57 óra
2. Jai Hindley (ausztrál, Bora–Hansgrohe) + 7 másodperc hátrány
3. João Almeida (portugál, UAE Team Emirates) + 30 mp. h.
4. Mikel Landa (spanyol, Bahrain–Victorious) + 59 mp. h.
5. Domenico Pozzovivo (olasz, Intermarché–Wanty–Gobert Matériaux) + 1:01 perc hátrány

51. Valter Attila (magyar, Groupama-FDJ) + 1:27:27 óra hátrány
78. Fetter Erik (magyar, Eolo-Kometa) + 2:07:13 ó. h.
122. Peák Barnabás (magyar, Intermarché–Wanty–Gobert Matériaux) + 3:08:08 ó. h.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!