Verstappen visszavágott, Leclerc-t remek manőverrel előzve nyerte a Szaúd-arábiai Nagydíjat

2022. március 27. – 20:36

Verstappen visszavágott, Leclerc-t remek manőverrel előzve nyerte a Szaúd-arábiai Nagydíjat
A szezon második futama is nagy csatát hozott Charles Leclerc (b) és Max Verstappen (j) között – Fotó: Joe Portlock / Formula 1 / Getty Images

Másolás

Vágólapra másolva

Az idei második F1-futam is nagy csatát hozott Charles Leclerc és a címvédő Max Verstappen között. A Red Bull-pilóta ezúttal nem futott technikai hibába, és több próbálkozás után egy remek manőverrel vette el a futamgyőzelmet a Ferrari versenyzője elől. A biztonsági autó ezen a Szaúd-arábiai Nagydíjon is fontos szerephez jutott, Hamilton pedig 10. hellyel próbálta feledtetni élete egyik legrosszabb időmérőjét.

A futam leintésekor a versenybírók jelezték, hogy viszgálják, mindenki kellő mértékben lelassított-e a verseny utolsó két körében lengetett dupla zászló alatt. Később megállapították, hogy igen, így a futam végeredménye nem változik.

Szokatlan módon már két pilóta kiesett még a rajt előtt a 2022-es Szaúd-arábiai Nagydíjról – a szombati időmérőn látott hatalmas balesetet sérülés nélkül megúszó Mick Schumacher csapata, a Haas még szombaton közölte, hogy a német pilóta nem áll rajthoz a futamon, majd a verseny előtt, a rajtrácsra guruál közben megállt a motor Cunoda Juki AlphaTaurijában. A japán pilóta az utolsó, 19. rajthelyről indult volna.

Így csak 18-an maradtak a rajtra, aminél 215 futamnál járó F1-pályafutása során először Sergio Pérez volt az első rajtkockában. A mexikói mögött a két Ferrari, majd a csapattárs, a világbajnoki címvédő Max Verstappen sorakozott fel.

Pérez remekül kapta el az 50 körös futam rajtját, megtartva az első helyét, és ugyan maradt mögötte az idénynyitó Bahreini Nagydíjat megnyerő Charles Leclerc a Ferrarival, Verstappen fel tudott ugrani a harmadik helyre. Valamivel később a mercedeses George Russell szerezte meg az ötödik helyet Esteban Ocontól, ezzel teret nyitott annak, hogy a 6-7. helyeken a két Alpine, Ocon és Fernando Alonso kezdjen óriási, rendkívül izgalmas, körökön át tartó csatába.

A pároshoz a 9. körre Valtteri Bottas és Kevin Magnussen is csatlakozott hátulról, de ezt realizálva a két Alpine-csapattárs felhagyott a belharccal, és a jó helyezés megtartására, egyben Bottas leszakítására koncentrált, sikerrel. Ahogy ez megvolt, Ocon újra komoly támadásba lendült a hatodik helyen autózó Alonso ellen, remek szórakozást biztosítva a nézőknek.

Ha esetleg nem követi hétről hétre a Forma–1-et, és csodálkozik, hogy miért néznek ki másképp a 2022-es autók, mint a tavalyiak, itt mindent megtudhat.

Eközben az időmérőt tőle rendkívül szokatlan módon elrontó, a futamot Schumacher visszalépése miatt 15. helyről kezdő Lewis Hamilton saját kis különversenyben volt, és a 14. körben már a pontszerző 10. helyen találta magát megfontolt, ugyanakkor kitartó előzgetéssel.

Az élen a 16. körben jöttek izgalmak, amikor az addig vezető Pérez megkezdte a kerékcserét sorát. Normál esetben egy kerékcsere nem annyira érdemleges, csakhogy amint Pérez visszaért a pályára, Nicholas Latifi falnak csapta a Williamset, így pályára küldték a biztonsági autót. Vagyis amíg Pérez teljes, addig a többiek fékezett tempó mellett tudhatták le boxkiállást, kevesebb időt vesztve – a kerékcserék után így Pérez csak a harmadik helyen találta magát Leclerc és Verstappen mögött, Carlos Sainz, két pozíciót veszítve.

Nicholas Latifi számára a falban ért véget a Szaúd-arábiai Nagydíj Fotó: Joe Portlock / Formula 1 / Getty Images
Nicholas Latifi számára a falban ért véget a Szaúd-arábiai Nagydíj Fotó: Joe Portlock / Formula 1 / Getty Images

Hárman döntöttek úgy, hogy a biztonsági autó ellenére sem használják ki a kedvezményes időveszteséggel járó kerékcserét – Magnussen így a hatodik, Hamilton a hetedik, Nico Hülkenberg pedig a kilencedik helyet kaparintotta meg.

Pérez újabb pozíciót vesztett a biztonsági autó távozása után, a csapat kérésére adta át a helyét Sainznak, amiért utóbbi kerékcseréje után szabálytalanul szorította le a boxutcából kihajtó Ferrarit. A 23. körben Hamilton egy pillanatra át tudta venni a hatodik helyet Magnussentől – az elmúlt években ez a párharc még csak csata sem lett volna, ám az elmúlt évek legjobb és legrosszabb csapata között szinte teljesen eltűnt a különbség.

De csak szinte, Hamilton ugyanis a 25. kör elején, a célegyenesben elért tempókülönbségnek köszönhetően tartósan is megszerezte a hatodik helyet, a csapattárs Russell mögé felzárkózva.

Tíz körrel később Alonso kiesése volt a futam újabb fontosabb momentuma, a spanyol ahogy megelőzte Magnussent a hetedik helyért, hirtelen lassulni kezdett, majd még a garázsig sem ért vissza a csapat szerint túlmelegedő autóval. Alonso kiesése csak a hullám eleje volt, Daniel Ricciardo a boxutca bejárata előtt nem sokkal állt meg a McLarennel, Bottas pedig az Alfa Romeo garázsában, idő előtt fejezte be a futamot.

Fotó: Ahmed Yosri / Reuters; Clive Mason / Getty Images Fotó: Ahmed Yosri / Reuters; Clive Mason / Getty Images
Fotó: Ahmed Yosri / Reuters; Clive Mason / Getty Images
Fotó: Ahmed Yosri / Reuters; Clive Mason / Getty Images

Mivel Alonso és Ricciardo autója is a boxbejárat közelében állt le, lényegében senki nem tudott előnyt kovácsolni a virtuális biztonsági autós szakaszból – a 12. helyig visszacsúszó Magnussen és a 14., utolsó pozícióban autózó Hülkenberg még a virtuális biztonsági autó előtt cserélt kereket. Hamilton végül a 41. körig gyűrte a rajttól használt kemény keverékű gumijait, a meglehetősen lassú kerékcsere után pedig csak Magnussen mögé ért vissza – ez ekkor a 12. helyet jelentette neki.

Bahrein újratöltve, egy csavarral

Verstappen a 42. kör végén rövid időre meg tudta előzni Leclerct, a monacói pilóta viszont ugyanazt játszotta el, mint az idény első futamán, Bahreinben – úgy került hátrányba, hogy egyből visszatámadhasson a nyitható hátsó szárnynak köszönhetően. A 47. kör elején viszont már nem jött be Leclerc taktikája, Verstappen ellenállhatatlanul szúrt be a Ferrari mellé a célegyenesben, és simán le is hagyta azt.

A csata folytatásába a pontszerzéstől is messze álló Lance Stroll és Alex Albon ütközése szólt bele részben, Albon ugyanis a pálya szélén, veszélyes helyen állt meg a megsérült Williamsszel, a sárga zászlós figyelmeztetés az első helyet védő Verstappent segítette, de Leclerc így is mindent elkövetett az előzésért, hiába. Albon a futam után 3 rajthelyes büntetést kapott baleset okozásáért, ezt Ausztráliában tölti majd le.

Az idénynyitón műszaki hiba miatt kieső Max Verstappen a Szaúd-arábiai Nagydíj megnyerésével vágott vissza Leclerc-nek, de a pontversenyben még így is a monacói versenyző áll jobban. A páros mögé Carlos Sainz fért fel a dobogóra, újabb Ferrari kettős pódiumot hozva. A pontszerző helyekre még Pérez, Russell, Ocon, Lando Norris, Pierre Gasly, Magnussen, illetve a 15. helyről kezdő Hamilton értek oda.

A pilóták pontversenyében a két Ferrari-pilóta vezet, Leclerc-nek 45, Sainznak 33 pontja van, Verstappen a futamgyőzelemmel egyből a harmadik helyre ugrott fel, ő 25 pontot gyűjtött eddig. A csapatversenyben a Ferrari 78 pontja már most elég nagy előnyt jelent, a második Mercedes 38, a harmadik Red Bull pedig 37 ponttal jön mögöttük.

Folytatás két hét múlva, április 10-én a versenynaptárba két év kihagyás után visszatérő Ausztrál Nagydíjjal.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!