Meglepetés, az AlphaTauri nyitotta az élen az F1 új korszakát, Verstappen az 5., Hamilton a 7.

2022. március 18. – 14:12

Meglepetés, az AlphaTauri nyitotta az élen az F1 új korszakát, Verstappen az 5., Hamilton a 7.
A 2022-es F1-szezon első szabadedzését megnyerő Pierre Gasly (AlphaTauri) – Fotó: Ozan Kose / AFP

Másolás

Vágólapra másolva

Hosszú évek után óriási kérdőjelekkel kezdődött meg a Forma–1-es szezon az új versenyautókkal érkező új korszak miatt. A szezont megelőző kétszer három nap teszt alapján semmi biztosat nem lehetett állítani az erősorrendről a Bahreini Nagydíj előtt, olyannyira, hogy a bahreini teszt végén a tavalyi utolsó Haas ugrott fel a második helyre a Red Bull mögé, a címvédő Mercedes pedig csak az ötödik volt, a Williams pedig több mint 3 másodperc hátránnyal jött a mezőny végén.

A legtöbb csapatnál az autók új működési elve által előhozott úgynevezett delfinezés jelentette a fő problémát, emiatt sem lehetett igazán felmérni, mi is a valós erősorrend. De hogy a Mercedesnél nem volt minden rendben, jól jelezte, hogy az egy hete lezárult teszt után az első szárnyon, az orrkúpon, a padlólemezen és a hátsó fékeken átvezető csatornákon is dolgoztak az első futam előtt, de természetesen minden csapat érkezett több-kevesebb új alkatrésszel a szezonnyitóra.

Az új F1-korszak első leállása hét perc után jött, Esteban Ocon Alpine-járól ugyanis letört egy jókora darab – furcsa módon a jobboldali oldaldoboz szakadt le a kocsiról –, a törmelék eltakarításának idejére pedig megszakították a szabadedzést. Később George Russell Mercedeséről tört le egy kisebb darab a célegyenesben a delfinezés hatása miatt, de a 2022-es autókat érintő probléma továbbra is több csapatnál is komolyabb mértékben megfigyelhető maradt.

A kiszakad oldaldoboz Esteban Ocon versenyautóján – Fotó: Clive Rose / Formula 1 / Getty Images
A kiszakad oldaldoboz Esteban Ocon versenyautóján – Fotó: Clive Rose / Formula 1 / Getty Images

A világbajnok Mercedestől az Alfa Romeóhoz igazoló Valtteri Bottas más technikai probléma, motorhiba miatt maradt mért kör nélkül az első egyórás gyakorláson.

Ami az időeredményeket illeti, még most sem biztos, hogy ugyanazt a sorrendet láttuk, mint ami a szombati időmérőn kialakul majd, de azért már kezd összerendeződni a mezőny. Az mindenképpen meglepetés, hogy Pierre Gasly az utolsó negyedórában az élre ugrott és meg is tartotta a legjobb köridő az AlphaTaurival. Mögötte a két Ferrari (Charles Leclers és Carlos Sainz) következett, majd a Mercedes új pilótája, George Russell, a világbajnoki címvédő Max Verstappen, aztán Lance Stroll az Aston Martinnal, mögötte pedig Lewis Hamilton jöttek.

Bizakodásra ad okot, hogy az első 12 pilóta egy másodpercen belül volt Gasly mögött, tehát a mezőny eleje elég szoros, hátrébb viszont komolyabb leszakadások jöttek, a két McLaren például 2 másodpercen kívül maradt, ami óriási csalódás számukra, és a teszteken jónak tűnő Haasok sem tudtak villanni egyelőre.

Folytatás pénteken 16.00-tól a második szabadedzéssel, majd szombaton 13.00-tól a harmadik gyakorlás után 16.00-tól már az időmérő jön, ott éles képet kapunk arról, ki hogyan áll a 2022-es szezon kezdetén az új autókkal.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!