Lewis Hamilton és Max Verstappen balesete tette emlékezetessé a kaotikussá váló 2021-es Forma–1-es Olasz Nagydíjat, amin végül kettős McLaren-győzelem született. A leintés után viszont legalább annyi szó esett magáról a balesetről, mint Daniel Ricciardo és Lando Norris sikeréről, mert amikor összeakadt a Mercedes és a Red Bull, ismét főszerephez jutott az F1 eleinte sokat kritizált biztonsági újítása, a fejvédő bukókeret, vagyis a glória.
Hamilton is a glóriát méltatta a futam után, ami szerinte „megmentette” az életét. Az ütközésben a rázókő által megdobott Red Bull Hamilton Mercedesének tetején kötött ki, előbb végigcsúszott a felső légbeömlőbe épített merevítőn, majd a pilótafülkére csúszott, ahol a glórián múlott csak, hogy nem Hamilton fejére zuhant az autó hátsó része teljes súlyával.
A képek tanúsága szerint Verstappen jobb hátsó kereke így is eltalálta a pilótafülkében magát minél jobban összehúzni igyekvő Hamilton sisakját, de a fejvédő bukókeretnek köszönhetően a hétszeres világbajnok megúszta komolyabb sérülés nélkül – az adrenalin felszívódása után azért így is kisebb nyaki fájdalomra panaszkodott a brit, aki elismerte, hogy óriási szerencséje volt.
„Hála Istennek a glóriáért. Megmentett. Nem hiszem, hogy valaha is fejbe vágott volna egy autó. A fejem tényleg eléggé elöl van. Nagyon-nagyon hosszú ideje versenyzem már, hálás vagyok, hogy még mindig itt vagyok. Áldottnak érzem magam, mintha valaki ma vigyázott volna rám odafentről”
– nyilatkozta Hamilton, aki hozzátette, hogy valószínűleg szüksége lesz egy kis orvosi ellátásra a következő, szeptember 26-i Orosz Nagydíj előtt.
Hamilton mellett a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke, Jean Todt, illetve Hamilton csapatfőnöke, a Mercedes csapatát vezető Toto Wolff is a fejvédő bukókeretet méltatta a vasárnapi futam után. Wolff elmondta, hogy biztosra veszi, sokkal súlyosabb kimenetele lett volna a balesetnek, ha nincs ott a glória, amibe jobb nem is belegondolni.
A fejvédő bukókeretet többévnyi tesztelés után 2018-ban tették kötelezővé az F1-ben. Eleinte több pilóta, illetve a szurkolók egy része is kritizálta a rendszert, mondván, az elcsúfítja az autók kinézetét, azóta viszont már több alkalommal is bizonyította, hogy képes megvédeni a pilóták fejét az ütközéstől.
Az Olasz Nagydíj versenybírói Max Verstappent látták felelősnek a balesetért a futam utáni vizsgálatuk során, ezért Verstappen három rajthelyes büntetést kapott az Orosz Nagydíjra. 14 futam után Verstappen 5 ponttal vezeti a világbajnoki pontversenyt Hamilton előtt, a tervek szerint még nyolc versenyt rendeznek a szezonban.