Újabb kormányközeli tévénél jön leépítés, Hajdú Péter nem lesz már vezérigazgató sem

2022. június 27. – 07:32

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

A Hajdú Péter vezette Media Vivantis Zrt.-t is elérte a kormányközeli médiában zajló átszervezési hullám, írja a Blikk. A Life TV-t és Ozone TV-t működtető cégnél létszámleépítést hajtanak végre, több ismert műsorvezető távozhat.

Egy ideig hallani lehetett arról, hogy a TV2-csoportba kerülnek majd a csatornák, de ez valószínűleg nem így lesz, hanem nagyságrendileg kisebb büdzsével, saját gyártású műsorok, show-k nélkül készülő hagyományos kábelcsatornaként működnek tovább.

Megszűnik például az Ébredj velünk című reggeli műsor, amelyet Ábel Anita, Holdampf Linda, Csonka András és Bereczki Zoltán vezetett. Lekerül a képernyőről a Hajdú Péter vezette Összezárva és Frizbi is, ahogy az Ábel Anita műsorvezetésével készült Activity és a Győzike, Cooky, Zámbó Krisztián mindennapjait bemutató Van életünk című reality is. Ismétlések még lesznek, új epizódok már nem.

A csoportos létszámleépítésről és a műsorok megszűnésről szóló információkat a Blikk kérdésére a magyar piacon hatalmas portfólióval rendelkező kormányközeli tulajdonos, Vaszily Miklós megerősítette.

A Media1 információi szerint az elbocsátás mintegy 30 embert érint az eddigi 40-45 fős létszámból, Hajdú Péter műsorvezetőként és vezérigazgatóként egyaránt távozik, ahogy Kiss Péter programigazgató is. Az operatív vezetést Szabó Péter veszi át, a munkavállalókat hétfőn délelőtt állománygyűlésen tájékoztatják a továbbiakról.

Hajdú a Media1 szerint tanácsadói pozíciót kap Vaszily Miklós mellett, várhatóan a TV2 Csoportnál. Vaszily a lapnak erről azt mondta: a részletekről most egyeztetnek még.

„Fenntartható működésre állunk át, ami csökkentett büdzsét jelent. A tematikába illeszkedő saját gyártású műsorok készítésével felhagyunk, és gyártott műsorok nélkül, vásárolt műsorokkal működtetjük tovább a két csatornát” – nyilatkozta hétfőn a Media1-nek Vaszily Miklós.

Nem ez az első eset az április 3-i választások óta, hogy elbocsátások történnek kormányközeli tévéknél, bulvárlapoknál. A KESMA alá tartozó Borsnál és a Metropolnál közel egy tucat embernek mondtak fel, sajtóértesülések szerint megszűnhet a Ripost nyomtatott kiadása. (A Ripost az Origo után az elmúlt évek második legtöbb sajtóperét elvesztő NER-orgánuma, annyira közel állnak a kormányhoz, hogy már hónapokkal az indulás előtt kitömték állami hirdetésekkel a portált. Nem tudni, pontosan kik írják a lapot, a Riposton szinte kizárólag név nélküli vagy álnéven írt cikkek jelennek meg, és az impresszumukban is mindössze egyetlen név szerepel évek óta: Ómolnár Miklós főszerkesztőé.)

A kormányközeli médiában a 2022-es választások után nagy mozgolódások kezdődtek: bezárták a Puskás-ügyi miniszteri biztos, Szöllősi György újságját, a FourFourTwo-t, illetve leállnak a Pesti TV-vel is.