A nagy bezárás idején a mobilszolgáltatók üzletei is nyitva vannak, de eléggé összevissza

2021. március 9. – 16:12

frissítve

A nagy bezárás idején a mobilszolgáltatók üzletei is nyitva vannak, de eléggé összevissza
Budapesti Vodafone üzlet – Fotó: Huszti István / Telex

Másolás

Vágólapra másolva

Bár Orbán Viktor és Gulyás Gergely is bejelentette a múlt hétvégén, hogy „zárni kell, hogy mielőbb nyithassunk”, a szigorításokról szóló rendeletből kiderült, hogy azért nem kellett minden üzletnek hétfőn bezárnia az országban. A virágosok nőnapra engedményt kaptak, de nyitva maradhattak a például drogériák, gyógyszertárak és élelmiszerüzletek mellett a piacok és a kerti munkához szükséges boltok is.

Sőt, vannak olyan üzletek is, amelyek bezártak ugyan, de mégis nyitva maradtak valamilyen formában, netes rendelések átvevőpontjaiként a magyar járványügyi szabályozás szürkezónájában.

A mobilszolgáltatók üzleteinek nyitvatartása is érdekes kérdés a jelenlegi helyzetben. Ezeken a helyeken ugyanis, ha épp nincs világjárvány, általában egyszerre lehet ügyet intézni (mondjuk számlát befizetni vagy új szerződést kötni), helyben vásárolni például telefonokat és kiegészítőket, illetve az online megrendelt készülékeket is át lehet venni személyesen.

A legnagyobb hazai mobilszolgáltatók közül

  • a Telekom tájékoztatója arra hivatkozik, hogy a kormányrendelet alapján a készülékek szervizelése céljából maradhatnak nyitva,
  • a Vodafone honlapja szerint a cég üzletei most kizárólag ügyfélszolgálatként működnek, vásárolni csak online lehet ennél a szolgáltatónál,
  • a Telenor tájékoztatója a legszűkszavúbb, a cég honlapján csak az szerepel, hogy a Kormányrendelet alapján nyitva tarthatnak a szolgáltató üzletei.
A Telenor egy budapesti üzlete – Fotó: Huszti István / Telex
A Telenor egy budapesti üzlete – Fotó: Huszti István / Telex

Hogy pontosan mit lehet és mit nem lehet elintézni most a mobilszolgáltatók üzleteiben, arról a szolgáltatóknál érdeklődtünk. A cégek válaszaiból kiderült, hogy nem egyformán értelmezik a kormányrendeletet:

  • a Telekomnál jelenleg csak online lehet készüléket vásárolni, a megrendelt eszközöket nem lehet az üzletekben átvenni, és személyes ügyintézésre sincs lehetőség, kivéve, ha szervizelésről vagy SIM-kártya pótlásról van szó,
  • a Telenornál viszont a szervizelés és az ügyintézés (pl. számlabefizetés, egyenlegfeltöltés, kártyás adategyeztetés) mellett „korlátozott termékínálatból” lehet készülékeket is vásárolni az üzletekben, de a tartozékok értékesítését felfüggesztették,

A Vodafone-tól is kértünk segítséget annak értelmezésében, hogy a nyitva tartó üzleteikben pontosan mit lehet most elintézni és mit nem, ők későbbre ígértek választ. Azt ugyanakkor mindhárom cég külön kéri az ügyfeleitől, hogy a járványhelyzetre való tekintettel amit csak lehet lehet, inkább online intézzenek el.

Frissítés 2021.03.10-én 15:43-kor: Cikkünk megjelenése után megkaptuk a Vodafone közleményét, amely szerint az üzleteikben március 22-éig csak szervizeléssel kapcsolatos ügyintézésre van lehetőség.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!