Kevesen veszik az Audi legnagyobb villanyautóját, bezárják a belgiumi gyárat, ahol készül

2024. október 29. – 18:28

Kevesen veszik az Audi legnagyobb villanyautóját, bezárják a belgiumi gyárat, ahol készül
Audi SQ8 E-tron típusú villanyautó – Fotó: Audi

Másolás

Vágólapra másolva

2025. február végén végén leáll a termelés az Audi belgiumi gyárában, ahol jelenleg a márka legnagyobb villanyautóját, a Q8 E-tront szerelik össze, írja a Brussels Times. A döntés egyúttal azt is jelenti, hogy a Brüsszel térségében lévő Forest településen működő üzem 3 ezer munkatársának további sorsa egyelőre bizonytalan, bár a cég hivatalos közlése szerint év végéig nem terveznek elbocsátásokat.

A gyár bezárásának hírével együtt azt is megerősítették, hogy az Audi jelenleg tárgyal egy lehetséges befektetővel az üzem átvételéről. Mint kiderült, ezúttal nem arról a cégről van szó, amely korábban sikertelenül jelentkezett be az Audi-gyár megvásárlására. Az új lehetséges befektetőről egyelőre csak annyit lehet tudni, hogy teherautók és buszok gyártásával foglalkozik, és az Audi Brussels kereste meg az eladás lehetőségével.

A gyárbezárási döntés hátterében áll az is, hogy a 2006 óta az Audi kezében lévő brüsszeli üzemet csak költségesen lehetne továbbfejleszteni és bővíteni, illetve logisztikai szempontból sem ideális. Másrészt a Motor 1 portál szerint idén január és május vége közt kevesebb mint 10 ezer példányt adtak el a 2018-ban Audi e-tronként bemutatott típus alaposan továbbfejlesztett kiviteléből, illetve ennek kupétetős változatából, a Q8 E-tron Sportbacktől, de velük együtt veszített népszerűségéből a belső égésű motorokkal szerelt Audi Q8 is. A belgiumi gyárban készülő csúcsmodell ára Magyarországon jelenleg 31 millió forintról indul, ennyi pénzért a 340 lóerős, összkerékhajtású kivitelt kínálják, a legdrágább több mint 500 lóerős SQ8 E-tronért (képünkön) pedig több mint 41 millió forintot kérnek, ami alaposan megrostálja a lehetséges vásárlókat a villanyautók iránti kereslet lanyhulásának időszakában.

Az utóbbi hetekben egyre több aggasztó hír érkezik az Audit is magában foglaló Volkswagen-csoport háza tájáról, hiszen a napokban kiderült, hogy cég legalább három németországi gyárát bezárja. Az erről szóló döntést Daniela Cavallo szakszervezeti vezető ismertette a dolgozókkal a Wolfsburgban található üzem előtt. Cavallo beszédében indulatosan támadta a költségcsökkentésre és a versenyképesség javítására hivatkozva meghozott döntést, amelyre a Volkswagenhez tartozó cégek történetében eddig egyszer sem volt példa.

A rossz hírek első hulláma arról szólt, hogy a következő években összesen 30 ezer németországi dolgozójától lesz kénytelen megválni Európa legnagyobb autógyártója, amelynek nemcsak a kínai konkurencia erősödése áll a hátterében, hanem az európai autópiac gyengélkedése, a cég versenyképességének romlása, valamint az ipar szerkezetváltási kényszere is, mivel a tömeggyártók 2035-től kizárólag helyikibocsátás-mentes modelleket hozhatnak forgalomba az Európai Unióban. Az autóipar általános válságáról ebben a cikkünkben olvashattak részletesen, de írtunk arról is, hogy a villanyautók iránti kereslet lanyhulásának máris súlyos hatása van a magyarországi akkumulátorgyárak működésére.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!