A BYD nem számít az EU-s vámok lazítására, de egyre jobban terjeszkedne Európában

2024. október 12. – 21:23

Másolás

Vágólapra másolva

Problémásnak találja az Európai Unió vámrendszerét Stella Li, a kínai BYD németországi menedzsere, de a vámok ellenére fontosnak tartja, hogy a vállalat a jövőben is terjeszkedjen a kontinensen. Li erről a német Frankfurter Allgemeine lapnak beszélt egy interjúban, ahol azt is elmondta, hogy a Szegeden épülő gyár az európai terveiknek fontos elemét képezi.

A BYD Kínán kívüli terjeszkedésének fontos lépése volt, amikor bejelentették Szegeden épülő gyárukat, amely az első európai telephelyük lesz. Itt 2025 végén kezdenék el az autógyártást, a Kínából idehozott akkumulátorokat leszámítva mindent itt raknának majd össze. Nem sokkal később be is jelentették a második Európai gyárat, amely Törökországban létesülne majd, itt már 2026-ban elkezdenék a gyártást.

Stella Li még nem tudja, hogy lesz-e harmadik gyáruk is Európában, de szerinte így is élénkíteni tudják majd az itteni munkaerőpiacot. Az EU vámrendszere miatt plusz költségek terhelik a kínai vállalatot, ez Li szerint az Európai fogyasztóknak sem jó. Mindig hosszútávra terveznek, a Magyarországi gyárral nem az a céljuk, hogy az itt gyártott autók miatt ne kelljen vámokat fizetniük. Abban nem bízik, hogy az EU lazítana ezeken a vámokon, a BYD viszont törekedni fog arra, hogy egyre inkább európai vállalattá váljon, és fontos piaci szereplő legyen.

A BYD 2023 végén vált a legnagyobb elektromos autókat gyártó vállalattá a világon, eladásaival leelőzte a Teslát is. Ez részben annak volt köszönhető, hogy igyekeztek az elektromos autók műfaját egyre szélesebb fogyasztói réteg számára hozzáférhetővé tenni, és olcsóbb modellek gyártásába kezdtek.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!