A BYD nem számít az EU-s vámok lazítására, de egyre jobban terjeszkedne Európában
2024. október 12. – 21:23
Problémásnak találja az Európai Unió vámrendszerét Stella Li, a kínai BYD németországi menedzsere, de a vámok ellenére fontosnak tartja, hogy a vállalat a jövőben is terjeszkedjen a kontinensen. Li erről a német Frankfurter Allgemeine lapnak beszélt egy interjúban, ahol azt is elmondta, hogy a Szegeden épülő gyár az európai terveiknek fontos elemét képezi.
A BYD Kínán kívüli terjeszkedésének fontos lépése volt, amikor bejelentették Szegeden épülő gyárukat, amely az első európai telephelyük lesz. Itt 2025 végén kezdenék el az autógyártást, a Kínából idehozott akkumulátorokat leszámítva mindent itt raknának majd össze. Nem sokkal később be is jelentették a második Európai gyárat, amely Törökországban létesülne majd, itt már 2026-ban elkezdenék a gyártást.
Stella Li még nem tudja, hogy lesz-e harmadik gyáruk is Európában, de szerinte így is élénkíteni tudják majd az itteni munkaerőpiacot. Az EU vámrendszere miatt plusz költségek terhelik a kínai vállalatot, ez Li szerint az Európai fogyasztóknak sem jó. Mindig hosszútávra terveznek, a Magyarországi gyárral nem az a céljuk, hogy az itt gyártott autók miatt ne kelljen vámokat fizetniük. Abban nem bízik, hogy az EU lazítana ezeken a vámokon, a BYD viszont törekedni fog arra, hogy egyre inkább európai vállalattá váljon, és fontos piaci szereplő legyen.
A BYD 2023 végén vált a legnagyobb elektromos autókat gyártó vállalattá a világon, eladásaival leelőzte a Teslát is. Ez részben annak volt köszönhető, hogy igyekeztek az elektromos autók műfaját egyre szélesebb fogyasztói réteg számára hozzáférhetővé tenni, és olcsóbb modellek gyártásába kezdtek.