Ismét random összegeket vont le a felhasználóktól az Apple

2024. október 1. – 17:39

Másolás

Vágólapra másolva

A június végi eset után újabb fizetési problémák merültek fel az Apple-nél, a levonások ezúttal nem csak a magyar felhasználókat érintik, hanem nemzetközi szintű problémáról lehet szó.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) keddi közleményében közölte, értesült a problémákról. A jegybank azt írja, „felvette a kapcsolatot a pénzforgalmi szolgáltatókkal és intézkedéseket kezdeményezett az ügyfelek védelmére.” Közleményük szerint a bankok többsége a korábbi esethez képest jól felkészült e helyzetre és azonnali lépéseket tettek az ügyfelek biztonsága érdekében.

Az ügyre a Magyar Bankszövetség is reagált. Információik szerint szeptember 30-án éjszaka az Apple alkalmazásboltja, az Apple Store egy technikai hiba miatt duplán vonta le az előfizetések havi díját. Azt írják, a hiba ezúttal nemzetközi, közel 20 ország kártyatulajdonosait érinti.

A Bankszövetség azt írja, tanultak az előző esetből – az MNB-vel szoros együttműködésben ezúttal nyomon követik a tételeket, és ellenőrzik, hogy tényleges terhelés csak egyszer történjen meg a számlán. Azt javasolják a felhasználóknak, hogy néhány nap múlva ellenőrizzék a számlatörténetüket és ha eltérést tapasztalnak, jelezzék a bankjuk ügyfélszolgálatán.

Legutóbb június végén téves levonások sorozata indult el azoknál, akiknek az App Store-ban regisztrált bankkártyájuk van. Az érintettek számláiról különböző összegeket vonnak le anélkül, hogy bármit is vásároltak volna. A levonások párszáz forintostól a 130 ezresig terjedtek, látszólag csak magyar felhasználóknál és bizonyos típusú bankkártyáknál. A bankok a napokban sorra jelentették be, hogy visszatérítették a tévesen levont összegeket. Az MNB egy héttel később már arról adott ki közleményt, hogy addigra szinte mindenki visszakapta a pénzét. Olyannyira, hogy van akit túlkompenzált az Apple: egy magyar felhasználónak például tévedésből 254 millió forintot utalt vissza.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!