Rendkívüli vizsgálatot rendelt el a légitársaságoknál Nagy Márton minisztériuma
2024. augusztus 29. – 12:26
Rendkívüli fogyasztóvédelmi vizsgálatot rendelt el a légitársaságoknál a Nemzetgazdasági Minisztérium, azt írták, hogy a reptéri káosz megszűnt ugyan, csökkentek a késések és járattörlések, de továbbra is tapasztalhatók problémák a légiközlekedésben. „A fogyasztóvédelmi hatóság szakmai irányítójaként a Nemzetgazdasági Minisztérium rendkívüli témavizsgálatot rendel el a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező Budapest Főváros Kormányhivatalánál a légitársaságok működésével kapcsolatban” – olvasható az MTI-ben megjelent közleményben.
A kormányhivatal ellenőrzi majd a légijáratok késésével és törlésével kapcsolatos szabályok betartását, hatáskörébe tartozik az esetleges panaszkezelési előírások megszegésének szankcionálása, a tisztességtelen, megtévesztő kereskedelmi gyakorlatok feltárása is, írták. „Jogsértés esetén szigorú hatósági fellépés és megfelelő mértékű, visszatartó erejű bírság kiszabása indokolt” – közölte az NGM.
Idén júniusban 1,5 millió utas fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, így az első félév teljes forgalma elérte a 7,9 milliót, ami hét százalékkal több mint 2019 azonos időszakában, a Budapest Airport rekordévre számít. A június 21. és július 1. közötti járatindulások kapcsán 12 eljárás volt folyamatban július végén. A nyár közepén egy globális informatikai hiba okozott káoszt Budapesten is.