Egyre több elektromos autót akar a Biden-kormány, de egyre drágábban
2024. június 25. – 03:25
„Ez őrültség” – jellemezte Lawrence Fossi, az elektromos autók piacának szakértője a Biden-kormányzat döntését, amellyel 100 százalékra emelték a kínai elektromos járművekre kivetett vámokat. Amerika így akarja megvédeni a helyi autóipart, ám ez csak még inkább felfelé tornássza az Amerikában amúgy sem túl népszerű elektromos autók árát. A Biden-kormány célja, hogy 2032-re az Egyesült Államokban értékesített új járművek 56 százaléka elektromos meghajtású legyen. Sokak szerint azonban ez nem fog menni. A Deutsche Welle riportja.
A videó a Deutsche Welle és a Telex együttműködésének keretében jelent meg.
Az Európai Unió egyelőre óvatosabban járt el. Hónapok óta várták a június elejét az autógyártók, gazdasági elemzők és újságírók, hogy végre kiderüljön, az Európai Bizottság tényleg védővámokkal sújtja-e a kínai elektromos autókat. Az utoljára ígért időpontra (vagyis az EP-választás és az olaszországi G7-csúcs között) végül be is jelentette a vámokat a bizottság, és nem is: tárgyalásokat kezdenek a kínai kormánnyal a gyártók támogatásáról, és ha nem sikerül valahogy megállapodni, hogy a kínai autók ne torzítsák annyira az európai piacot, akkor július elején érvénybe lépnek a büntetőintézkedések.