Dunakeszi Járműjavító: Nem igaz, hogy tömeges elbocsátásokat tervezne a cég

2022. május 5. – 22:48

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

„A mai napon a hazai médiában több helyen is valótlan információk jelentek meg a Dunakeszi Járműjavító Kft.-vel kapcsolatban” – írja csütörtök esti közleményében a cég, majd hozzáteszik:

„nem felel meg a valóságnak azon állítás, amely szerint a Dunakeszi Járműjavító Kft. tömeges elbocsátásokat tervez vagy kíván végrehajtani. A Dunakeszi Járműjavító Kft. valóban kénytelen volt megválni tizenegy munkavállalójától, melynek oka a gyártásban lévő projektek átütemezése volt.”

Csütörtök délután írtuk meg, hogy úgy tűnik, elbocsátások kezdődhetnek a Dunakeszi Járműjavítónál. Legalábbis erre lehetett következtetni egy posztban szereplő iratból, amiben a cég ügyvezetője, Wein András azt írja, azért mondanak fel az alkalmazottnak, mert az orosz–ukrán háború miatt nehézségek adódtak az ellátási láncban, így az eredetileg tervezetthez képest 50 százalékkal csökken az elvégzendő feladatok mennyisége, és munkatársakból sem kell már annyi.

A cégről tudni kell, hogy annak tulajdonosa 2019 óta fele részben az orosz Transzmaszholding (ehhez a cégcsoporthoz tartozik például a 3-as metró szerelvényeit felújító Metrovagonmas), ezért aztán az orosz piacról szereznek be számos alapanyagot. A háború és a szankciók így minden bizonnyal negatívan befolyásolták tevékenységét, nem tűnik irreálisnak tehát a Facebookra posztolt levél tartalma és a leépítések híre.

A cég ugyanakkor nem reagál a sajtómegkeresésekre. A Telex szerdán és csütörtökön is érdeklődött a Járműjavítónál, tényleg lesz-e csoportos leépítés, és ha igen, hány embert küldenek el, de cikkünk megjelenéséig nem kaptunk választ. Az Opten szerint a cégnél jelenleg 643-an vannak állományban, és tavaly még arról volt szó, jelentős állománybővítést terveznek a sok megrendelés miatt.

A cég friss, csütörtök este szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében azt írja, „a Társaságnál működő érdekképviseletekkel és az üzemi tanáccsal az elmúlt időszakban az egyeztetés folyamatos volt, a megállapodás a munkavállalók hosszútávú foglalkoztatása érdekében megszületett.

Az olyan gyártó és termelő vállalatoknak, mint Társaságunk, egy folyamatosan változó gazdasági környezetben dinamikusan szükséges alkalmazkodniuk mind a piaci kihívásokhoz, mind a keresleti és kínálati változásokhoz annak érdekében, hogy fenntartható üzleti modellt legyenek képesek hosszútávon működtetni”.

A 2019-es tranzakció során a MÁV-tól került át a Dunakeszi Járműjavító – korábbi nevén korábban Bombardier MÁV Hungary Kft. – 50 százalékos részesedése a Transzmaszholding tulajdonába. A kormány akkor egy határozattal nemzetstratégiai érdeknek minősítette, hogy a vállalat felét versenyeztetés nélkül megszerezheti az orosz csoport.

Később egy frissen alakult magyar cég, a Magyar Vagon Zrt. közös vállalatot alapított a Transmaszholding svájci leányvállalatával, a TMH International AG-vel, ez lett a TMH Hungary Invest Zrt., amely jelenleg a Dunakeszi Járműjavítót tulajdonolja. A Magyar Vagon Zrt. tulajdonosa a Habony Árpádhoz közeli Szalay-Bobrovniczky Kristóf, Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő férje, aki azóta 35 éves kaszinókoncessziójáról is ismertté vált.

Az új tulajdonosi körrel rendelkező üzemben készültek már például az emeletes Stadler vonatok, amelyek egyes elővárosi vonalakon közlekednek az elmúlt pár évben. Részben itt gyártják azokat a vasúti kocsikat is, amelyeket Egyiptom rendelt meg a Stadlertől.

Kapcsolódó
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!