Leépítés indulhat a félig orosz tulajdonban álló Dunakeszi Járműjavítóban

2022. május 5. – 15:13

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Elbocsátások kezdődhetnek a Dunakeszi Járműjavítónál, derül ki egy szerdai Facebook-posztból, amit a Bosszankodó Dunakeszi oldala tett ki. A bejegyzésben szereplő fotón egy hivatalosnak látszó tájékoztatás szerepel a cég ügyvezetőjétől, Wein Andrástól egy alkalmazottnak. A levélben az áll,

a dolgozónak felmondanak, mert az orosz–ukrán háború miatt nehézségek adódtak az ellátási láncban, így az eredetileg tervezetthez képest 50 százalékkal csökken az elvégzendő feladatok mennyisége, és munkatársakból sem kell már annyi.

A cégről tudni kell, hogy annak tulajdonosa 2019 óta fele részben az orosz Transzmaszholding (ehhez a cégcsoporthoz tartozik például a 3-as metró szerelvényeit felújító Metrovagonmas), ezért aztán az orosz piacról szereznek be számos alapanyagot. A háború és a szankciók így minden bizonnyal negatívan befolyásolták tevékenységét, nem tűnik irreálisnak tehát a Facebookra posztolt levél tartalma és a leépítések híre.

A cég ugyanakkor nem reagál a sajtómegkeresésekre. A Telex szerdán és csütörtökön is érdeklődött a Járműjavítónál, tényleg lesz-e csoportos leépítés, és ha igen, hány embert küldenek el, de cikkünk megjelenéséig nem kaptunk választ. Az Opten szerint a cégnél jelenleg 643-an vannak állományban, és tavaly még arról volt szó, jelentős állománybővítést terveznek a sok megrendelés miatt.

Az ellenzéki pártok közül a DK már rárepült a témára, a párt közleménye szerint „a dolgozók most fizetik meg, hogy Orbánék három éve orosz kézbe játszották a vállalatot”.

A 2019-es tranzakció során a MÁV-tól került át a Dunakeszi Járműjavító – korábbi nevén korábban Bombardier MÁV Hungary Kft. – 50 százalékos részesedése a Transzmaszholding tulajdonába. A kormány akkor egy határozattal nemzetstratégiai érdeknek minősítette, hogy a vállalat felét versenyeztetés nélkül megszerezheti az orosz csoport.

Később egy frissen alakult magyar cég, a Magyar Vagon Zrt. közös vállalatot alapított a Transmaszholding svájci leányvállalatával, a TMH International AG-vel, ez lett a TMH Hungary Invest Zrt., amely jelenleg a Dunakeszi Járműjavítót tulajdonolja. A Magyar Vagon Zrt. tulajdonosa a Habony Árpádhoz közeli Szalay-Bobrovniczky Kristóf, Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő férje, aki azóta 35 éves kaszinókoncessziójáról is ismertté vált.

Az új tulajdonosi körrel rendelkező üzemben készültek már például az emeletes Stadler vonatok, amelyek egyes elővárosi vonalakon közlekednek az elmúlt pár évben. Részben itt gyártják azokat a vasúti kocsikat is, amelyeket Egyiptom rendelt meg a Stadlertől.

Kapcsolódó
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!