Kevesebb terméket, de drágábban tudunk majd vásárolni karácsonykor
2021. október 25. – 11:53
Számos népszerű termékkategóriában szűkebb kínálatra és magasabb árakra kell számítani az idei karácsonyi szezonban, a vásárlási kedv azonban a várakozások szerint nagyobb lesz – írja a GKI Digital felmérésének eredményeit összegezve a Népszava. A koronavírus-járvány egész világgazdaságot érintő hatásainak köszönhetően a gyártási kapacitások szűkülése és a szállítmányozási, logisztikai problémák miatt ugyanis számos termék jóval kisebb számban és lassabban jut el Európába.
A globális csiphiány pedig nemcsak az autóiparnak okoz egyre nagyobb fejtörést, hanem a szórakoztatóelektronika területén is erőteljesen érezteti hatását. A drágább termékekből emiatt szélesebb, az olcsóbbakból pedig szűkebb a kínálat, ami eleve erőteljes drágulás érzetét kelti a vásárlókban – magyarázta Madar Norbert, a GKI Digital vezető tanácsadója.
Hazai viszonylatban erre még rárakódik a romló forint/euró árfolyam miatti áremelkedés. A magyar vásárlók így végül azt fogják érzékelni, hogy a telefonokért, laptopokért 20-30 százalékkal többet kell fizetni az idei karácsonyi szezonban, mint tavaly – mondta Madar Norbert.
Nem számíthatunk a korábbi évekhez hasonló léptékű leárazásokra sem a november elejétől már elinduló black friday akciók során, a kereskedők ugyanis csak olyan termékekre mernek akciót hirdetni, amelyek már most készleten vannak, ez pedig egy szűkebb és drágább termékkör. Így az idei ünnepi vásárlási szezonban el lehet búcsúzni az 50-70 százalékos leértékeléstől. Az viszont megtörténhet, hogy a késve megérkező árucikkekre az ünnepek után hirdetnek meg akciókat a kereskedők – jegyezte meg a tanácsadó.