12 milliárdos turisztikai megrendelést nyertek el Balásy Gyula cégei

2021. október 08. – 17:55

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Nettó 12 milliárd forintért rendeltek meg reklámkampányokat és kutatásokat a turisztikával foglalkozó állami cégek Balásy Gyula érdekeltségeitől, írja a Magyar Narancs. A tenderre egyetlen ajánlat érkezett, melyet a kormány kedvenc reklámügynöksége, a New Land Media Kft. és a szintén Balásy érdekeltségébe tartozó Media Dynamics Kft. által alkotott konzorcium tett.

A keretmegállapodás a Magyar Turisztikai Ügynökség alá tartozó Visit Hungary Nemzeti Turisztikai Szervezet Nonprofit Zrt., a Kisfaludy2030 Turisztikai Fejlesztő Nonprofit Zrt. és a Magyar Divat & Design Ügynökség Nonprofit Zrt. reklámkampányait tartalmazza. A tendert a Rogán Antal felügyelete alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal kezelte, szeptember 24-én szerződtek a győztes cégekkel.

A nyertes cégek átfogó médiakampányok tervezését és kivitelezését vállalták, ezekből évente kilencet kell megtartani, négyet itthon, ötöt külföldön.

Egy kampány átlagosan minimum 4 hétig, maximum 8 hétig tart, és 100 millióba kerül majd, de a végösszeg ennek többszöröse is lehet.

„A Megrendelők jelen beszerzésének célja Magyarország turisztikai célú népszerűsítése, külföldről beutazó turizmus erősítése, magasabb státuszú utazók, valamint a belföldi lakosság megszólítása, a magyar turisztikai szolgáltatások fejlődésének kommunikálása a megfelelő célcsoportok felé” – olvasható az uniós közbeszerzési értesítőben. A kampányokkal többek között Izraelt, Kínát, Oroszországot, az Egyesült Államokat, Törökországot, Indiát és az Öböl-menti országokat céloznák meg.

A kormány szívesen költ Balásy Gyula médiacégeinél: 2020-ban és 2019-ben is több mint 70 milliárd forintot fizettek a New Land Media Kft.-nek reklámok és kormánypropaganda előállítására. Balásy cégének előretörését az jelzi legjobban, hogy a New Media 2013-ban még csak 8 milliós forgalmat bonyolított. A napokban is zajló vadászati világkiállítás kommunikációja is Balásy cégénél landolt, körülbelül 2 milliárd forint összegben kapott megbízást a Lounge Design Kft. és a New Land Media Kft.