Sok pénzt termeltek a kormányzati kommunikációs cégek és tanácsadók

2021. június 1. – 11:14

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Két ismert Fidesz-közeli kommunikációs szakember, Balásy Gyula és Rákay Philip 2020-ban is a megszokott szép forgalmat és magas nyereséget realizált.

Az éves beszámolók közzétételi dömpingje során a legfontosabb kommunikátorok is jelentettek. 2020-ban Balásy Gyula New Land Media Kft.-je 70,428 milliárd forintos forgalmat ért el, és 3,093 milliárd forintos adózott eredménye után 2,282 milliárd forint osztalékot vesz fel.

Az érdekes az, hogy ez a gigaszám lemásolta a megelőző évit, mert 2019-ben a cég 70,293 milliárd forint forgalmat ért el, és akkor még magasabb volt a nyereség: adó előtt 6,4 milliárd forint.

A „kistesó”, vagyis a Lounge Design Kft. 10,083 milliárd forintos bevételt (megelőző év: 9,139 milliárd forint) és 1,433 (2019: 1,198) milliárd forintos nyereséget ért el, innen 1,926 milliárd forint osztalékot vett fel a tulajdonos, mint fogalmazott, a nyereségnél nagyobb (vélhetően az eredménytartalék terhére) kivett tulajdonosi javadalmazás nem veszélyezteti a működést.

Fantasztikus eredményességgel dolgozik Rákay Philip is, aki a Patrióta című tervezett új műsorral került be mostanában a hírekbe. Tanácsadó cége, a Norton Consulting Zrt. már korábban is elképesztő eredményhányaddal dolgozott.

  • 2018-ban 818 millió forintos forgalom mellett 602 millió forint lett az adózott eredménye.
  • 2019-ben is igen eredményes volt, akkor 616 millió forintos forgalmat ért el, ami után 416 millió forintos adózott eredménye keletkezett.
  • 2020-ban pedig 540 millió forintos forgalom után 392 millió forint lett az adózott profit.
Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!