Kétmilliárd fölé drágult a vadászati kiállítás reklámozása

2021. május 13. – 17:08

frissítve

Másolás

Vágólapra másolva

Legalább 2,08 milliárd, de akár 2,5 milliárd is lehet a szeptemberben induló vadászati „világkiállítás” kommunikációjának végösszege, miután egy harmadik szerződéssel újabb félmilliárd forintos megbízáshoz jutott a kormányzati plakátkampányokról is ismert Balásy Gyula cége – írta a 24.hu.

A Semjén Zsolt és Kovács Zoltán által támogatott, belföldön világkiállításnak nevezett – bár hivatalosan nem annak számító – rendezvény vitatható korszerűségéről, 67 milliárdos költségvetéséről ebben a cikkünkben írtunk bővebben. A rendezvény, amely az Egy a természettel elnevezést kapta, tíz tonna szarvasagancsból készült kaput is kap. Az elnevezésnek ellentmond, hogy a nemzeti parkok a kezdeti ígéretek után, úgy tűnik, elenyésző összeghez jutnak az erdészetekhez képest.

Természetvédelmi forrásunk szerint az elején a nemzeti parkoknak sok forrást ígértek a kiállítással összefüggésben, de eddig azt látják, hogy a pénzosztás furcsa logika mentén történik, és inkább az erdészeti cégek, nem pedig a nemzeti parkok részesülnek belőle. „Teljesen ad hoc módon alakul a szervezés, a pénzosztás módja pedig hátborzongató”, mondta forrásunk, aki külön kiemelte, mennyire kellemetlen szépségtapaszszerep hárul a nemzeti parkokra a kiállítás kapcsán:

„állami intézményként ki van adva, hogy részt kell vennünk, az arcunkat kell adnunk hozzá, miközben minden területen dolgozó tudja, mekkora károkat okoz a vadászat természetvédelmi szempontból”.

A 24.hu-hoz eljutott újabb kommunikációs szerződés szerint az 500 millió legalább 70 százalékát elkölti az állam az Egy a természettel néven megálmodott rendezvényre, a további 150 millió pedig opcionális.

Mindez azonban csak a töredéke a korábbi szerződéseknek:

Két évvel ezelőtt egymilliárd feletti megbízást kapott Balásy a feladatra: ekkor 1 milliárd 33 millió forint + áfa jutott a Lounge Design Kft.-hez és a New Land Media Kft.-hez a kommunikációs előkészítésre, amely június 30-án jár le.

Tavaly pedig újabb nettó egymilliárdos szerződést kötöttek, ez legkésőbb 2022. január 30-ig érvényes.

A kommunikáció mellett rendezvényszervezni is kell

A kommunikáció azonban csak egy része a kiállítás körüli szervezésnek, a rendezvényszervezés további milliárdokat visz el. A megbízást ugyan állami cég kapja, de alvállalkozói szinten ott találjuk Balásy Gyula cégeit, és a kormányközeli őrző-védő cégeként ismert Valtont – írta a 24.hu.

Balásy itt is látványos összegeket zsebelhet be, a kommunikáció és rendezvényszervezés összesített költségvetése ugyanis legalább 4,4 milliárd lesz, de az opciók érvényesítésével együtt 5,5 milliárd forintra is rúghat.