Kalauz nélküli vonatokat indít a MÁV a budapesti elővárosi vonalakon

2024. augusztus 29. – 09:38

Másolás

Vágólapra másolva

Két hónapos tesztidőszak után több ütemben további budapesti elővárosi vonalra is kiterjesztjük a kalauz nélküli közlekedést – közölte a MÁV. Pilisvörösvár és Rákos között május 31-ig jártak kalauz nélkül az S76-os vonatok, ez szeptember 2-től visszaáll a vonalon, és szintén szeptember 2., hétfőtől nem lesz kalauz a Rába InterRégió vonatokon sem.

Szeptember 16-tól kalauz nélkül járnak majd a vonatok

  • Budapest és Esztergom között,
  • a Budapest–Győr vonalon a reggeli csúcsidőszakban Bicske és Budapest–Kelenföld között,
  • és egyes járatok a Déli pályaudvar és a Komárom közötti vonalon.

Szeptember 30-tól

  • a Budapest és Székesfehérvár közötti S36 és G43-as járatokon,
  • és a Déli pályaudvarról Százhalombattára és Pusztaszabolcsra induló S40-es vonatokon nem lesz kalauz.

Október 14-től az előváros keleti részét is eléri a változás:

  • a Nyugati pályaudvar és Monor között közlekedő S50-esek,
  • hétköznap egyes ceglédi, illetve hétvégente egyes szolnoki vonatok,
  • a Keleti pályaudvar és Sülysáp éjszaka a Nagykátára közlekedő S60-osok,
  • és a Keleti és Gödöllő közötti S80-as vonatok járnak majd kalauz nélkül.

A MÁV felhívta a figyelmet, hogy attól, hogy nem lesz kalauz, a vonatokon kizárólag érvényes menetjeggyel vagy bérlettel lehet, és szúrópróbaszerű jegyellenőrzések továbbra is lesznek.

A kalauz nélküli tesztidőszak első napján informatikai hiba miatt esett ki két vonat, akkor a MÁV azt írta, „a kalauz nélküli próbamenetek első napján egyes kora reggeli járatoknál a jármű fedélzeti berendezésében informatikai hiba lépett fel: a tesztidőszak épp az ilyen hibák beazonosítására és kijavítására szolgál. A hibát a vasúttársaság rövid idő alatt elhárította, további fennakadás ilyen okból már nem várható.”

A kalauzok eddig nemcsak a jegyek ellenőrzésében vettek részt, de a vonatok biztonságos elindulásában is segítettek a mozdonyvezetőknek, akiknek így még jobban oda kell figyelniük indulás előtt az ajtók becsukására. A kalauz nélküli vonatokon a mozdonyvezető feladata lesz, hogy intézkedjen, ha műszaki rendellenesség történik, vagy rosszul lesz egy utas. Szintén nekik kell majd kezelniük a vonatokon lévő kerekesszék-emelő berendezéseket.

Ez a hét a szokásosnál is nehezebben indult a vasúti közlekedésben, miután vasárnap egy kisiklott vonat miatt megbénult a fővárosi Keleti pályaudvar vasúti forgalma. A pályaudvar leállásán kívül is nehezen indult a hétfő reggel a MÁV sok ezer utasának, a ceglédi vonalon eltört a sín, kétórás késések voltak a Nyugatiban és a Déliben is. Kedden hajnalban már fokozatosan, de újraindult a forgalom a Keleti pályaudvaron.

Hegyi Zsolt, a MÁV újonnan kinevezett vezérigazgatója szerda reggel a Kossuth rádióban független vizsgálatot ígért a Keleti pályaudvaron történt kisiklás ügyében.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!