Egyedileg vizsgálják a téves felvételi pontszámokkal kapcsolatos megkereséseket
2024. július 26. – 14:05
Az érintett felsőoktatási intézményekkel közösen, egyenként vizsgálja meg az Oktatási Hivatal azokat a panaszokat, amelyek szerint több esetben tévesen határozták meg a felsőoktatásba jelentkezők pontszámait, derül ki a hivatal Telex kérdéseire adott válaszából. A pénteki kormányinfón szintén szó esett a tévesen számolt felvételi pontokról, amikor Vitályos Eszter kormányszóvivő azt javasolta, minden érintett forduljon a hivatalhoz.
Az Eduline cikke szerint előfordult, hogy valakinek nem a legkedvezőbben számolták ki a pontszámát, és mint azt korábbi cikkünkben megírtuk, a Telex egyik olvasója azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy bár a felvételi pontszáma magasabb lett, mint a ponthatár, mégis olyan sms-t kapott, amely szerint nem vették fel az általa megjelölt szakok egyikére sem.
Mások arról számoltak be, hogy bár számításaik szerint több pontot értek el, mint a megállapított ponthatár, mégsem vették fel őket, mert a Felvi rendszerben nem a helyes pontszám szerepelt. Olyan eset is előfordult, hogy valakinek az előre kalkulálthoz képest jelentősen kevesebb pontot rögzítettek, vagy éppen fordítva. Olvasóink tapasztalatai szerint rosszul számolt a rendszer: nem vette figyelembe a tanulmányi pontokat vagy a nyelvvizsgát, de az is előfordult, hogy a két pontszámítási lehetőség közül a kedvezőtlenebbel kalkulált.
A problémát az jelenthette, hogy megújult a felvételi rendszer, így nagyobb adminisztrációs teher hárult az egyetemekre, ezért több helyen nem tudtak időben végezni a dokumentumok feldolgozásával. Az is lehetséges, hogy a felvételizők sem töltötték fel hiánytalanul a szükséges adatokat.