Majdnem 5 milliárd forintos bevétele lett tavaly a Megafonnak

2024. május 31. – 17:27

Másolás

Vágólapra másolva

2,8 milliárd forintról 4,6 milliárdra növelte bevételeit 2023-ra a Megafon csatorna mögött álló Megafon Digitális Inkubátor Központ. Hogy pontosan mi okozta az 1,8 milliárd forintos növekedést, illetve hogy milyen bevételeket tartanak számon ezen a soron, azt a pénteken leadott cégbeszámoló az előző évivel ellentétben nem részletezte. A 2022-es dokumentumokból még kiderült, hogy a cég 2,8 milliárd forint támogatást kapott „tevékenysége céljának megvalósításához” – nem merész feltételezés, hogy 2023-ban is ezekből érkezett be az összeg. Az alaptevékenységből most sem származott bevétel.

Az idén három hónap alatt hirdetésekre félmilliárdot eltapsoló Megafon a 2022-es -390 milliós veszteséget pozitívba fordította át, több mint 778 millió forinttal zárták 2023-at. Jelentősen nőttek a cégnél lévő eszközök is, több mint egymilliárd forintot könyveltek el ezen a soron, a nagy részét (körülbelül 950 millió forintot) pénzeszközként.

A ma már képzéseket is tartó Megafon központ 2020 nyarán alakult, saját meghatározása szerint azért, hogy „profi Facebook-harcosokat képezzen ki”, akik aztán a közösségi médiában terjesztik a konzervatív eszmét, ellenállva a „liberális véleménydiktatúrának”. Ebből a gyakorlatban az lett, hogy rengeteg – és elég homályos eredetű – hirdetési pénzzel tolják meg a támogatott influenszereik facebookos posztjait, amelyek tartalmilag minden esetben 100 százalékosan egybevágnak a Fidesz-propaganda éppen aktuális mondanivalójával.

A Megafon és a Mathias Corvinus Collegium (MCC) működéséről épp a héten adott le félórás riportot a ZDF német közszolgálati televízió. A Die Spur (A nyom) című műsor Propaganda-Angriff auf die EU – Wie Orban seine Ideologie verbreitet (azaz Propaganda-támadás az EU ellen – Hogyan terjeszti Orbán az ideológiáját) című műsor készítői Budapesten, Brüsszelben és Bécsben is forgattak a témában.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!