Feljelentést tesz a Déli Körvasútnál kivágott fák miatt az újbudai önkormányzat
2024. április 9. – 17:22
A Déli Körvasút beruházással kapcsolatos fakivágások miatt ismeretlen tettes ellen feljelentést tett Budapest XI. kerülte – írja az újbudai önkormányzat közleménye.
„A kerület álláspontja szerint a V-Híd Építő Zrt. megbízásából dolgozó cég az előtt vágta ki a Hamzsabégi sétány fáit, hogy az ezt lehetővé tevő engedélyezési eljárás a jogszabályoknak megfelelően lezajlott volna. A közel 200 fa elpusztításával a kivitelező súlyos, visszafordítatlan környezetkárosodást okozott” – áll a közleményben.
Hozzátették, hogy a kerület DK-s polgármestere, László Imre levélben kereste meg az ügyben illetékes hatóságokat. Állítása szerint a vállalkozó nem rendelkezett a szükséges engedélyekkel a fakivágáshoz. „Ezekben az ügyekben a kerület vezetése intézkedéseket – felügyeleti eljárást, jogvédelmet, fegyelmi eljárást – sürgetett” – tették hozzá.
A polgármestere egyúttal megkereste a Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Kormányhivatalt, és jelezte, hogy a területen a munkavégzések egy jelentős része az éjszakai időszakban történt a lakosság előzetes értesítése nélkül. Emiatt azt kéri a kormányhivataltól, hogy gondoskodjanak a zaj- és rezgésvédelmi követelmények maradéktalan betartatásáról.
Lázár János építési és közlekedési miniszter márciusban azt írta a közösségi oldalán, hogy minden fát sajnál, amit a Déli Körvasút építése miatt ki kellett vágni, ugyanakkor azt ígérte, hogy még többet is fognak visszaültetni. Lázár egy későbbi Facebook-posztban pedig azt ígérte, hogy nem lesz éjszakai munkavégzés a Déli Körvasút mentén.
A Déli Körvasút egy fejlesztés összefoglaló neve, aminek az a lényege, hogy Budapest déli részén (a Rákóczi hídon keresztül) félkörben fejlesztenék a meglevő vasúti forgalmat, plusz egy (némelyik részen plusz kettő) vágány vonalbővítéssel és három új vasúti megálló, azaz tömegközlekedési csomópont kiépítésével. Ennek eredményeként vonzóvá válhat ez a tömegközlekedési csatorna Budafoktól Kőbányán át Rákosmentéig a fővárosiaknak, és kényelmesebbé teheti az agglomerációból vagy vidékről beérkezők útját is.
Az átadás után a várakozás szerint többszörösére nő a személyforgalom a vonalon, csökkentve a bevezető közutak terheltségét. A teherforgalom változása nincs ennyire fókuszban a tervekben. A beruházás ellen több civil szervezet és az újbudai önkormányzat is régóta tiltakozik. Arról, hogy mi is az a Déli körvasút, és milyen félelmek vannak vele szemben, ebben a cikkünkben olvashat részletesen.