Lázár: Minden fát sajnálok, amit a Déli Körvasút építése miatt ki kellett vágni

2024. március 22. – 13:09

Másolás

Vágólapra másolva

„Minden fát sajnálok, amit a Déli Körvasút építése miatt ki kellett vágni, ugyanakkor ígérem, hogy mindet – sőt!, jóval többet is – évtizedes (nem cserje) példányokkal fogjuk pótolni”

– írja Lázár János építési és közlekedési miniszter a közösségi oldalán. Ugyanakkor hozzáteszi: nincsen joga, lehetősége és felhatalmazása, hogy a beruházást leállítsa. Mint írja, szerinte ez egy jó projekt, ami viszont a helyben élőket nem zavarhatja.

Ezért a bejegyzés szerint csütörtökön hosszan beszélgettek a beruházást aggódva figyelő civilekkel, április elején pedig a munkaterületen folytatják a tárgyalásokat. Lázár utasította a beruházás tervezőmérnökeit, hogy addig ők is tárgyaljanak a POPÉK és a Védegylet szakértőivel, és vizsgálják meg a civilek összes jobbító szándékkal megfogalmazott és szakmailag is befogadható javaslatát.

Az egyeztetésen részt vevő POPÉK vezetője lapunknak hasonló tartalommal számolt be a találkozóról csütörtök este, a Déli Körvasút munkálatai miatt szervezett helyszíni terepszemlén, amin egyébként igazoltatták a rendőrök Újbuda polgármesterét, László Imrét.

Tóth Sándor Péter azt mondta, hogy csütörtök délután egy ötfős, kizárólag civilekből és a lakókból álló delegáció találkozott Lázár Jánossal és a Déli Körvasút projektvezetőjével egy egyeztetéssorozat első állomásaként. Az egyébként nyugodt hangulatú egyeztetésen elmondták Lázárnak, hogy a lakóknak mekkora problémát okoz az éjszakai munkavégzés, és azt is szóvá tették, hogy nem örülnek a töltésnél lévő fák kivágásának. Tóth Sándor Péter elmondása szerint Lázár azt mondta erre, hogy sajnálja a fák kivágását, de megvan kötve a keze, mert a kivitelező megtagadta a kivágások leállítását. A kivágott fákért cserébe kompenzációt ígért a lakosságnak.

A civilek azt szeretnék elérni, hogy minél hamarabb kezdődjön el a kivágott fák pótlása, amire Tóth Sándor Péter szerint Lázár is nyitott volt. Erről is lesz később egyeztetés, ahol a zajvédelemről és a beton támfal kérdéséről is szó lesz, mondta az egyesület képviselője. „Bizalommal tekintünk az egyeztetésekre” – mondta Tóth Sándor Péter.

A Déli Körvasút egy fejlesztés összefoglaló neve, aminek az a lényege, hogy Budapest déli részén (a Rákóczi hídon keresztül) félkörben fejlesztenék a meglevő vasúti forgalmat, plusz egy (némelyik részen plusz kettő) vágány vonalbővítéssel és három új vasúti megálló, azaz tömegközlekedési csomópont kiépítésével. Ennek eredményeként vonzóvá válhat ez a tömegközlekedési csatorna Budafoktól Kőbányán át Rákosmentéig a fővárosiaknak, és kényelmesebbé teheti az agglomerációból vagy vidékről beérkezők útját is.

Az átadás után a várakozás szerint többszörösére nő a személyforgalom a vonalon, csökkentve a bevezető közutak terheltségét. A teherforgalom változása nincs ennyire fókuszban a tervekben. A beruházás ellen több civil szervezet és az újbudai önkormányzat is régóta tiltakozik. Arról, hogy mi is az a Déli körvasút, és milyen félelmek vannak vele szemben, ebben a cikkünkben olvashat részletesen.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!