Rendőrök igazoltatták Újbuda polgármesterét a Déli Körvasút zajos munkálatai miatt meghirdetett terepszemlén

2024. március 21. – 22:24

Rendőrök igazoltatták Újbuda polgármesterét a Déli Körvasút zajos munkálatai miatt meghirdetett terepszemlén
László Imre, Újbuda polgármestere és az őt igazoltató rendőrök – Fotó: László Imre Facebook-oldala

Másolás

Vágólapra másolva

Igazoltatták a rendőrök Újbuda polgármesterét, László Imrét a csütörtök este 20 óra meghirdetett terepszemle során, amit a Déli Körvasút munkálatai miatt szervezett az önkormányzat a Hamzsabégi út sarkára. Erről a beruházás ellen tiltakozó civil egyesület, a Polgárok a Pályán az Élhető Környezetért (POPÉK) elnökségi tagja, Tóth Sándor Péter beszélt a Telexnek, aki szintén ott volt a helyszínen. A környéken lakók hetek óta arra panaszkodnak, hogy éjszaka is folynak a munkálatok a vasúti töltésnél, ami hatalmas zajjal jár.

Az igazoltatásról László Imre is beszámolt Facebook-oldalán. „ Felháborítónak tartom, hogy a kivitelező semmibe veszi a lakók nyugodt pihenéshez való jogát, nem ad tájékoztatást a környékén élőknek, és most az igazoltató járőröktől sem kaptunk megfelelő információt” – írta a bejegyzésben.

Tóth Sándor Péter elmondása szerint körülbelül 50-60-an – tiltakozó civilek, környékbeli lakók és önkormányzati képviselők – gyűltek össze a csütörtök estére meghirdetett terepszemlén, aminek az volt a célja, hogy dokumentálják, milyen zajjal járnak a munkálatok. Ekkor jelent meg két rendőrautó és egy rabomobil a helyszínen. Tóth Sándor Péter szerint a kivitelező, a V-Híd Zrt. emberei hívhatták ki a rendőröket, mert a polgármester igazoltatása után a rendőrök odamentek az építkezésen dolgozó biztonsági őrökhöz és beszéltek velük.

Hogy mennyire zavaróak a munkálatok, arról Kreitler-Sas Máté LMP-s önkormányzati képviselő tett ki egy videót a napokban. Ezen jól hallatszik, hogy még késő este is dolgoztak a beruházás helyszínén. „Gyakorlatilag a saját hangom alig hallom” – mondta az állítása szerint este 11 óra után rögzített videón.

A zaj mellett az is zavarja a lakókat, hogy a vasúti töltés kibővítése miatt rengeteg fát vágnak ki a Hamzsabégi parknál. Amikor a Telex tudósítója szerdán a helyszínen járt, azt tapasztalta, hogy addigra a töltésen vagy közvetlenül a töltés mellett álló fák túlnyomó részét kivágták, az utolsó példányokat pont akkor darabolták fel.

Tóth Sándor Péter azt mondta, a POPÉK részéről ők arra voltak kíváncsiak, hogy a Lázár János építési és közlekedési miniszterrel folytatott csütörtök délutáni megbeszélésük után változik-e bármi estére, vagy ugyanúgy dolgoznak tovább, mint az előző napokban. Elmondása szerint volt, hogy hajnali kettőkor is dolgoztak a töltésen. Csütörtök délután egy ötfős, kizárólag civilekből és a lakókból álló delegáció találkozott Lázár Jánossal és a Déli Körvasút projektvezetőjével. Tóth Sándor Péter azt mondta, hogy ez egy egyeztetéssorozat első állomása volt. Az egyébként nyugodt hangulatú egyeztetésen elmondták Lázárnak, hogy a lakóknak mekkora problémát okoz az éjszakai munkavégzés, és azt is szóvá tették, hogy nem örülnek a töltésnél lévő fák kivágásának. Tóth Sándor Péter elmondása szerint Lázár azt mondta erre, hogy sajnálja a fák kivágását, de meg van kötve a keze, mert a kivitelező megtagadta a kivágások leállítását. A kivágott fákért cserébe kompenzációt ígért a lakosságnak.

A civilek azt szeretnék elérni, hogy minél hamarabb kezdődjön el a kivágott fák pótlása, amire Tóth Sándor Péter szerint Lázár is nyitott volt. Erről is lesz később egyeztetés, ahol a zajvédelemről és a beton támfal kérdéséről is szó lesz, mondta az egyesület képviselője. „Bizalommal tekintünk az egyeztetésekre” – mondta Tóth Sándor Péter.

A Déli Körvasút egy fejlesztés összefoglaló neve, aminek az a lényege, hogy Budapest déli részén (a Rákóczi hídon keresztül) félkörben fejlesztenék a meglevő vasúti forgalmat, plusz egy (némelyik részen plusz kettő) vágány vonalbővítéssel és három új vasúti megálló, azaz tömegközlekedési csomópont kiépítésével. Ennek eredményeként vonzóvá válhat ez a tömegközlekedési csatorna Budafoktól Kőbányán át Rákosmentéig a fővárosiaknak, és kényelmesebbé teheti az agglomerációból vagy vidékről beérkezők útját is. Az átadás után a várakozás szerint többszörösére nő a személyforgalom a vonalon, csökkentve a bevezető közutak terheltségét. A teherforgalom változása nincs ennyire fókuszban a tervekben. A beruházás ellen a civilek és az újbudai önkormányzat is régóta tiltakozik.

Kedvenceink
Partnereinktől
Kövess minket Facebookon is!