Krekó Péter: A kegyelmi ügy azt mutathatja, hogy a kormányzati kommunikációnak is van határa
2024. február 24. – 09:01
„Fájdalmas ütés ez a kormányoldal számára, mert itt mégis azok a morális alapértékek és azok sérelme állt középpontban, amelyekre hivatkozni szoktak, például a család szentsége. És itt konkrétan arról van szó, hogy saját maga számára állított a kormányoldal egy csapdát. A moralizáló politikának éppen az lehet a hátulütője, hogy amikor a deklarált morál és a gyakorlat között egy hatalmas szakadék tátong, tehát egyfajta képmutatás az, ami átjön a választóknak, akkor azzal nagyon erősen büntethetik akár a saját szavazói is azt a pártot” – mondta Krekó Péter a Novák Katalin lemondásához és Varga Judit közéletből való távozásához vezető kegyelmi ügyről.
A Political Capital igazgatója szerint az ügy azt mutathatja, hogy a kormányzati kommunikációnak is van határa: jó abban, hogy válságokat gerjesszen, „de amikor válságokat kell megoldani, akkor úgy látszik, ebben lényegesen kevésbé hatékony”.
Azért próbálkoznak: a Novák és Varga lemondása utáni héten a Fidesz egyik legfontosabb, nem hivatalos kommunikációs csatornája, a milliárdokkal kitömött Megafon 45 millió forintot költött Facebook-hirdetésekre. A Megafon-influenszerekről Krekó azt mondta, a politikai influenszerek is akkor tudnak hatásosak lenni, ha nem ugyanazt a nyelvet beszélik, és nem ugyanazt a logikát képviselik, mint a hivatalos kommunikáció, de „ebben az esetben ezt nem nagyon látjuk. Nehéz elképzelni, hogy hat-hét embernek egyszerre jut eszébe, hogy pont ugyanarról beszéljen. Az a helyzet, hogy félig jól programozott droidokról beszélünk, akiknek megmondják a politikai üzenetet, beléjük táplálják, és ők azt mondják vissza a közönségüknek.”
A videó a Deutsche Welle és a Telex együttműködésének keretében jelent meg.