Többször is bemondták a keddi Railjeten, hogy majd csak szerdától kell átszállni Bécsben. Vajon mi történt ezután?
2023. október 3. – 17:18
Átszállították az utasokat Bécsben a kedden 7:40-kor a Keleti Pályaudvarból Bécsen keresztül Münchenbe tartó rjx 60-as vonatról, írta egy olvasónk. Történt mindez annak ellenére, hogy a MÁV korábbi közleményével megegyezően a vonaton is többször bemondták, hogy csak október 4-től kell átszállni.
Az esettel kapcsolatban megkerestük a MÁV-ot, a cég azt írta, hogy a bécsi főpályaudvaron érvényes aktuális szabályok tekintetében csak az ÖBB tájékoztatására tudnak hagyatkozni. A MÁV szerint az osztrák tájékoztatás ellentmondott a gyakorlatnak, az ÖBB egyoldalú módosítása miatt több utas panasszal fordult a MÁV-hoz, amit ők továbbítottak az osztrákoknak.
Az ÖBB a vasárnap esti halasztásról szóló tájékoztatása ellenére a mai 7:40-es indulású Railjetet valóban csak Bécsig közlekedtette, erről a vasúttársaságunkat nem tájékoztatta
– írta a MÁV. A Railjet körülbelül 15 perc késéssel érkezett Bécsbe. A Salzburg, München felé induló vonatot közös peronról (szomszédos vágányról), a Railjet érkezését és az átszállást követően egyből indították, az utasoknak így nem kellett várakozniuk egy órát. A magyar szakaszon az utastájékoztatásban az október 4-i dátum hangzott el, mivel nem volt ezzel ellentétes információja a MÁV-nak. Az osztrák jegyvizsgáló angolul és németül mondta be, hogy Bécsben át kell szállni, a MÁV-START munkatársa pedig magyarul informálta az utasokat az átszállás tényéről.
Az osztrák vasúttársaság (ÖBB) október 4., szerdától október 26-ig, a győri fővonalon végzett felújítás jelenlegi fázisához igazodva néhány Budapestről induló és Bécsen túl közlekedő Railjet xpress rövidebb útvonalon, csak Bécsig közlekedik, itt egyes járatok esetében másik – Linz, Salzburg, München felé – tartó vonatra kell átszállni. A változás nem minden Bécsbe induló Railjetet érint, további részleteket a Mávinform Facebook-oldalán olvashat az, aki képes kiismerni magát az ilyesmin.
És miért van mindez? Az ÖBB többszöri figyelmeztetés után egyoldalúan bejelentette, hogy október 2-tól levágja a magyar vonatokat a nyugat-európai hálózatról, és Bécsben kettévágja a Linz, Salzburg és München felé továbbhaladó budapesti railjet vonatokat. A MÁV 1-es fővonalának felújítását Lázár János építési és közlekedési miniszter rendelte el, miután egyes szakaszokon olyan pocsék állapotba kerültek a sínek, hogy korlátozni kellett a vonatok sebességét.
Kapcsolódó színes olvasmány késés idejére: A MÁV-val 1934-ben ugyanannyi idő volt eljutni Bécsbe, mint ma.